Compensatie van Ziggo na storing? Vergeet het maar

Auteur: , 6 Reacties
Ziggo

De aanval op Ziggo zorgde voor landelijke interneproblemen, maar een vergoeding zit er niet in.

Vorige week dinsdag- en woensdagavond kwamen 1,8 miljoen Ziggo-klanten zonder internet te zitten. Hackers – vermoedelijk deze gasten – voerden een DDoS-aanval op de DNS-servers van de internetprovider uit, waardoor talloze klanten het internet niet meer op konden. Maar een vergoeding voor de downtime zit er echter niet in. Ziggo:

“Alhoewel wij zeer goed begrijpen dat de impact voor onze klanten groot is geweest, is een financiële vergoeding op basis van chantagepraktijken niet op zijn plaats”

Dus voor alle klagers die op de bewuste avonden zogenaamd niet konden werken: als je een 100% uptime nodig hebt, neem je maar ergens een zakelijk abonnement. Overigens hadden de aanvallen alleen gevolgen voor klanten in het gebied dat voor de UPC-overname van Ziggo al tot het Ziggo-gebied behoorde. Klanten in het voormalige UPC-gebied waren niet getroffen, omdat daar andere DNS-servers worden gebruikt.

Ziggo zegt in de afgelopen dagen veel tijd en energie te hebben besteed aan maatregelen die verdere aanvallen moeten voorkomen. Onder meer 2 miljoen Ziggo-modems zijn van nieuwe instellingen voorzien, en binnen het netwerk van Ziggo zijn niet nader toegelichte maatregelen genomen.

Ondertussen is Ziggo wel de nieuwe lijstaanvoerder in de top 10 van Allestoringen.nl.



6 reacties

Dat kan allemaal maar en niemand (ook de waakhonden niet) doet er wat aan.
Maar als jij een ‘storing’hebt mbt het betalingsverkeer en dus in gebreke blijft met betalen dan heb je incasso op je dak ….

Welkom in Nederland.
@turbobrick: nah ik vind het in dit geval ook niet echt nodig dat Ziggo een schadevergoeding aan de klanten geeft. Zij zijn door overmacht niet in staat geweest om hun dienst te leveren. Als ze nu door achterstallig onderhoud een storing hadden gehad was het een ander verhaal….
Het had ze daarentegen gesierd als ze een paar gratis on iemand films oid hadden gegeven samen met een excuus mail met uitleg.
@nielsnl1: Vind dat onzin, hun leveren een dienst en daar betaal ik volledig voor. Wat nu als straks in de toekomst die DDOS attacks steeds vaker komen, blijft het dan overmacht ?

Let op, iedereen gooit het straks op een DDOS attack en dus overmacht ….
Hun moeten maar zien hoe ze dat tegen gaan, dat boeit mij niet. Hun boeit het ook niet hoe ik eind van de maand mijn rekening betaal, als die maar betaald wordt.
@turbobrick: Ziggo is al bezig geweest met een oplossing tegen een DDos attack.
en het is zoals eerder gezegd overmacht. daar kan de provider niks aan doen.
vind het maar onzin dat mensen gelijk geld gaan eisen.. je had zelf ook gewoon je DNS kunnen aanpassen dan had je geen last van het probleem gehad en had je gewoon kunnen surfen….
@julian_haas: 99% van de klanten weten niet eens wat DNS is … Je kunt ook niet verwachten dat mensen zelf de storing in hun huur auto oplossen en dan verder kunnen rijden als ze stil staan.
@turbobrick: Ziggo kon hier niks aan doen, ze zijn gehinderd in het leveren van hun service door een derde partij. btw je nederlands is om te janken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).