Coolblue groeit met 42% en wil meer fysieke winkels

Coolblue
Coolblue boekte het eerste halfjaar 42% meer omzet dan in dezelfde periode vorig jaar! FYI: de omzet over 2012 bedroeg 168 miljoen euro..

Ze openden oa 56 nieuwe webwinkels en een ruim 13.000 m2 groot distributiecentrum in Tilburg, dat gaat dus lekker met die Rotterdammers. Ze hebben echter nog veel meer plannen. Coolblue heeft al filialen in Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Groningen, Antwerpen en Gent. Aan het eind van dit jaar zal ook Amsterdam aan deze lijst worden toegevoegd. Tevens zal het Rotterdamse filiaal verhuizen naar een grotere locatie: “We merken dat sommige klanten het prettig vinden een product even vast te houden of om face to face advies te krijgen over welke laptop voor hen geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt,” aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.

De Rotterdamse webwinkelier groeit maar door en wil dit jaar de grens van 300 online shops doorbreken. En offline groeien ze dus ook door. Blijkbaar werkt dat beter; een webwinkel die fysieke winkels opent, in plaats van andersom. Kijk maar naar de Free Record Shop en Harense Smid. Of groeit Coolblue te hard en moeten ze zich alleen focussen op online?

Nog geen reacties

      • @Donstil: Ben ik niet met je eens, coolblue is vaak max 10 – 15 euro duurder (afhankelijk van de totaal prijs) maar met coolblue heb je 99% zekerheid dat je product morgen voor de deur staat, retour en omruilen verloopt altijd zeer soepel. Ik heb er een zakelijk account en meer dan genoeg ervaring mee. Overigens kost mijn auto 0.52 cent per km, is de eerste elektronicazaak 15 km verder en dan moet ik nog parkeergeld betalen ook. lange leven de webshop!

  1. tja veelal vind ik prijzen duurder dan in vandenborre/mm als ik het in belgie bekijk…bij vdb heb je ook 30 dagen laagste prijs garantie die je makkelijk kan verkrijgen en me al honderden euro’s bespaard heeft…
    Ik vond pdashop in den beginnen gewoon in nederland destijds t’beste….nu zijn er niet echt productspecialisten meer en zijn er veel te veel shops en producten…belachelijk gewoon en lezen ze enkel de doos af met specs in t’beste geval…al paar keer slechte ervaring mee en iedere keer andere versie,gelukkig wel makkelijk geld teruggekregen/ook omruilen is simpel en moet je elders niet doen…levering is meestal wel perfect maar ook al paar keer negatieve ervaring gehad maar dat zal meer aan die klotepost in belgie liggen (tja ik koop dus vrij veel 🙂 )
    nu er mag gerust ene komen waar ik woon…

  2. Ik weet nog dat ze een tijd terug een geld bedrag uitloten voor degene wie een goede locatie in Amsterdam kon vinden, ben benieuwd waar ze zullen komen.

    Tevens heb ik hier mijn eerste laptop gekocht en wat andere dingetjes, het concept is vernieuwend en fris.

  3. Heb ik net een heel bericht getypt begint de app raar te doen, dus bij deze de app reageert vrij belabberd en doet dingen uit zichzelf, ook moet je soms meerdere keren op een artikel drukken..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *