Damn! AMD wil VR in 16K mogelijk maken

VR Oculus
‘VR-Nirvana, een naadloze ervaring in Virtual Reality’.

16K per oog, een refreshrate van 144Hz en vrijwel geen latency. Dat belooft AMD in de toekomst te gaan waarmaken met een LiquidVR-product. Guennadi Riguer, de topman van AMD’s VR-tak, zegt dat in een interview met WCCFTech. Het moet zorgen voor een ‘naadloze ervaring’ in Virtual Reality.

Het is natuurlijk een vooruitzicht om van te watertanden, maar je hoeft niet te verwachten dat je zo’n product met de kerst in huis hebt liggen. De schermen die er voor nodig zijn zullen drieduizend pixels per inch nodig hebben. Guennadi verwacht dat het nog tot 2020 zal duren voor de benodigde techniek is ontwikkeld.

3 reacties

  1. Dat zou wel mooi zijn. Laatste even zo’n samsung VR-apparaat op mijn hoofd gehad, de resolutie van een S6 is verre van voldoende om zonder koppijn te gebruiken.

  2. @mrB: Hoe kan dat eigenlijk? Die dingen hebben toch al iets van een quadHD resolutie waarbij je de pixels met het blote oog al niet meer kunt onderscheiden. Waarom is dat dan toch te laag?

  3. Dat komt doordat de lenzen dicht op je ogen zitten en het beeld van het telefoonscherm flink vergroten. Hierdoor zie je zeker pixels, ondanks de hoge beeld resolutie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *