De kracht van social media: oranje vliegtuig van KLM

KLM
Blauw moest wijken voor onze nationale kleur.

Wie KLM zegt, die zegt blauw. De toestellen van de Nederlandse vliegtuigmaatschappij worden dan ook al sinds jaar en dag gespoten in deze kleur. KLM is nauw betrokken met haar fans via sociale media en op Koningsdag 2015 organiseerde het bedrijf een ludieke actie. Via social media werd er gevraagd of er een vliegtuig in het oranje moest komen. Fans reageerden enthousiast op de actie en KLM hield haar woord.

Gisteravond onthulde het bedrijf via een livestream op Facebook een Boeing 777-300 met een oranje livery. Deze kleur loopt uiteindelijk over in de bekende blauwe kleur van KLM. Ook is de Nederlandse vlag op het vliegtuig vanuit alle hoeken te zien. Het toestel heeft de naam ‘De Hoge Veluwe National Park’ gekregen.

De livestream van gisteravond zorgde voor een stroom aan reacties en likes. Er werd overwegend positief gereageerd op de actie. Inmiddels heeft de Facebook-post van KLM 33k likes en 11k reacties. De livestream is bijna een miljoen keer bekeken.

Het oranje vliegtuig verdwijnt niet in een hangar. KLM zal de 777-300 toevoegen aan haar huidige vloot zodat zelfs reguliere passagiers kans maken op een vlucht in het oranje toestel.

Screenshot via KLM

7 reacties

  1. laatste alinea: “reguliere passagiers” vliegen niet met KLM… dat is voor de welgestelde, de reguliere passagier vliegt met Ryan Air, waar mensen beginnen te klappen als ie op wil starten, de piloot een held is met superkrachten als ie van de grond komt, en er mensen flauw vallen van verbazing als ie ook nog is landt…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *