De Telegraaf stopt met Hyves [updated]

Hyves is dood
De blaadjes beginnen van de bomen te vallen en het lijkt dat TMG (Telegraaf Media Groep) in deze donkere periode definitief afscheid gaat nemen van Hyves. Het sociale netwerk waar miljoenen Nederlanders mee zijn opgegroeid.

Bronnen rond het Telegraaf-concern hebben aan vakblad Adformatie gemeld dat er een beslissing zou zijn genomen en dat TMG geen toekomst meer ziet in krabbelen. Het is nog niet duidelijk of TMG van plan is om Hyves te verkopen, of dat ze gewoon de stekker eruit trekken.

Wellicht wil TMG de boel wel verkopen, maar dan moet er natuurlijk wel iemand zo gek zijn om de site over te nemen. Hyves schijnt nog een redelijke kern van vaste bezoekers, vooral ouderen, en dat kan voor adverteerders nog interessant zijn. Het zou dus kunnen dat een gelukszoeker de boel overneemt, voor een prikkie uiteraard.

Woordvoerder Hans Elekan van TMG wilde in elk geval geen commentaar geven. Mocht er meer bekend worden dan houden we jullie op de hoogte.

UPDATE – Er is een persbericht waaruit blijkt dat Hyves vanaf 2 december aanstaande geen ‘profielensite’ meer zal zijn, maar een Online Gaming portal.

Op de servers van Hyves staat momenteel 1 Petabyte aan content van gebruikers. Hyvers krijgen de mogelijkheid om hun foto’s, krabbels, blogs en andere data te downloaden. Hiervoor moet je tussen 15 en 29 november een verzoek indienen bij Hyves. Je krijgt dan voor het einde van het jaar de mogelijkheid om je informatie te downloaden. Daarna gaat alles de virtuele prullenbak in. Actieve Hyves gamers kunnen na 1 december blijven inloggen met hun Hyves account. Zodoende blijft de spelstatus (voortgang en credits) behouden.

Het team van Hyves zal begin volgend jaar verhuizen van het centrum van Amsterdam naar het hoofdkantoor van TMG aan de Basisweg.

Met betrekking tot games doet Hyves momenteel al het volgende:

Begin 2013 werd het Games portal opnieuw gebouwd en werden met zo’n 25 Nederlandse en buitenlandse game developers contracten gesloten. In totaal zijn er meer dan 400 verschillende spelletjes te spelen en groeit het aanbod elke maand. Inmiddels spenderen de huidige bezoekers van Hyves meer dan 70% van hun tijd aan het spelen van spelletjes.

3 reacties

  1. Opgegroeid? Voor mij was het niet groter dan de tamagotchi, Furby, flippo rage. Het blijft wel de beste bedrijfsverkoop in de Nederlands historie als je het mij vraagt. En de meeste stomme aankoop van TMG die je maar kunt bedenken. Het leek serieus of echt niemand een beetje research had gedaan van marktsituatie destijds. Facebook was toen al terrein aan het winnen.

  2. LOL: De Telegraaf Media Groep is erin geslaagd om Hyves te verkopen. De profielensite gaat verder als intranet van de GGD Rivierenland. TMG-directeur Herman van Campenhout zegt in een reactie ‘respect’ te hebben voor de doorstart. “Ik heb mijn krabbel vanmiddag gezet. We hebben er toch nog 75 euro voor gevangen 😀 ” Op Hyves staat op dit moment alleen nog een interview met HR-manager Josje Schupperts, maar de GGD Rivierenland heeft aangekondigd snel dienstroosters, telefoonlijsten en soatest-uitslagen toe te voegen.

    Via http://www.speld.nl/2013/10/31/hyves-door-als-intranet-ggd-rivierenland/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *