DEFINITIEF: Yahoo koopt Tumblr

DEFINITIEF: Yahoo koopt Tumblr
Heerlijk dit. Yahoo en Tumblr hebben zojuist bekend gemaakt dat de deal rond is, en beginnen deze mededeling met de zin: ‘per the agreement and our promise not to screw it up, Tumblr will be independently operated as a separate business.

Gisteren werd al bekend dat Yahoo’s raad van bestuur instemde met een overnamebedrag van $1,1 miljard, en daar is Tumblr nu in meegegaan. Die 1,1 miljard krijgen ze overigens niet in aandelen of opties, maar in keiharde valuta. David Karp, de CEO van Tumblr, is er dus nog warmer bij gaan zitten. Hij zal trouwens aanblijven als CEO en beloofd dat Tumblr niet van koers zal wijzigen. Hij richt zicht tot de Tumblr-gemeenschap en zegt:

“Our team isn’t changing. Our roadmap isn’t changing. And our mission – to empower creators to make their best work and get it in front of the audience they deserve – certainly isn’t changing. But we’re elated to have the support of Yahoo! and their team who share our dream to make the Internet the ultimate creative canvas. Tumblr gets better faster with more resources to draw from.”

Tumblr verwelkomt iedere maand 300 miljoen unieke bezoekers en dagelijks melden zich 120.000 mensen aan. Het is daarmee een van de snelst groeiende netwerken wereldwijd en per seconden worden er 900 blogs geplaatst op het platform dat bloggen voor iedereen extreem toegankelijk maakt. Want elke digibeet krijgt het wel voor elkaar zijn favoriete boobpica’s kattenfoto’s of GIF’jes daar te uploaden dan wel te rebloggen. Niet moeilijk, en daar zit de kracht van Tumblr.

Daarnaast is het dé hangout geworden van jongeren die Facebook he-le-maal zat zijn, aangezien je moeder, je tante alsook de buurvrouw er rondhangen. Tumblr is meer ‘privé’ en heeft de ultieme coolstatus. Nu is het aan Yahoo om dit vast te houden.

Goede move van Yahoo CEO Marissa Mayer (ex-Google) om Tumblr te kopen? De tijd zal het leren, maar het lijkt er wel op. En niet in de laatste plaats omdat het verkeer op Yahoo’s netwerk met 50% zal toenemen.

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *