Deze Instagram Story is super sneaky

Deze Instagram Story is super sneaky
Marketing done right.

Zit je lekker stories van vrienden te kijken, komt er weer zo’n Insta-ad tussendoor. Gebruikers willen de advertentie zo snel mogelijk wegklikken of swipen. Een adverteerder wist toch de aandacht te trekken van gebruikers met een simpele mindfuck.

Kaiwei Ni, een Chinese sneakermaker, voegde een klein element toe aan de advertentie. Er werd een dunne lijn in de ad verwerkt. Het wekt de illusie dat er een haar op je scherm is. Een probleem dat wel vaker voorkomt. Even je scherm vegen en de haar is weg. In het geval van de Insta-ad zit er geen haar op je scherm. De haar is verwerkt in de reclame. Wie het scherm aanraakt om te vegen, opent per ongeluk de site van het merk. Met deze zet hoopt het bedrijf dat je gaat rondneuzen op de zojuist geopende website.

Op sociale media wordt met verontwaardiging gereageerd op de streek van Kaiwei Ni. Men vindt het misleidend en vervelend. Het is niet duidelijk of de actie tegen de richtlijnen van Instagram is. Zo niet, dan gaan andere bedrijven ongetwijfeld een copycat doen. (via Reddit)

Deze Instagram Story is super sneaky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *