Deze webshop wist gisteren meer dan 20 miljard te verdienen

Deze webshop wist gisteren meer dan 20 miljard te verdienen
In één dag.

Gisteren was het 11 november. In China een feestdag genaamd Single’s Day. Je kunt het zien als de Black Friday van China. Duizenden winkels pakken groots uit met flinke kortingen op producten. Ook webshop Alibaba doet mee door te stunten met prijzen voor een groot deel van het assortiment.

De gigantische webshop brak gisteren een record. Het bedrijf pakte namelijk een recordomzet van 25,3 miljard (!!) dollar. Een stijging van maar liefst 40 procent in vergelijking met vorig jaar. Alibaba overtrof alle verwachtingen. Vorig jaar pakte de webshop een omzet van 17,8 miljard dollar. Daarmee verdubbelt de digitale winkel alle verkopen in de VS van Black Friday en Cyber Monday.

De cijfers representeren alleen de omzet van 11 november, gemeten over 24 uur. Enkele uren nadat het ‘startsein’ was gegeven brak Alibaba echter al een record. Binnen 13 uur wist de webshop al voor 18 miljard dollar omzet te draaien.

Dit gigantische getal komt niet uit de lucht vallen. Alibaba heeft immers alles voor iedereen. Van auto-onderdelen tot kleding en van smartphones hoesjes tot een paraplu. Je kunt er bijna alles kopen wat je maar wil. Andere webshop-giganten zullen stikjaloers zijn op het mega-succes dat Alibaba ieder jaar op Single’s Day weet te behalen. (via CNBC)

4 reacties

  1. Bij AliExpress heb je elke dag “mobile only deal” korting. En tijdens de “11-11 Single’s Day” schroeven veel verkopers de “van”- prijs omhoog zodat het lijkt alsof je veel korting kunt scoren.

    Ik dacht even een Tenda WiFi repeater te kunnen scoren. Van €16,55 voor €10,43.

    Nu de Single’s Day voorbij is en het 12 november is in China met een andere wisselkoers kost dezelfde repeater nu €10,27.

    • @ffw88: het vergt inderdaad wel enig vooronderzoek. Dus niet ad hoc bestellen, maar goed kijken en vergelijken, en bij voorkeur al op voorhand bepalen waar je voor wil gaan en deze in je wishlist zetten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *