Disney+ doet opvallende dingen met haar streaming aanbod

disney-plus-nieuws-update
Zo lang duurt het voordat je bioscoophits op Disney+ mag verwachten.

Inmiddels is Disney+ al een paar weken actief en lijkt het een doorslaand succes te zijn. Nu de eerste kinderziektes na de ongelukkige lancering voorbij zijn valt het insiders op dat er wat rare dingen gebeuren met de content. Ook vragen veel fans zich af wanneer bioscoophits, zoals Frozen 2 of Toy Story 4 op de streamingdienst te zien zullen zijn. Apparata brengt je uiteraard weer op de hoogte.

De prangende vraag wanneer blockbusters vanuit de bioscoop op de streamingservice verschijnen is een antwoord. In een eerder interview geeft Disney+-baas Bob Iger het even simpele als wellicht teleurstellende antwoord: zo’n 7 maanden. Dit betekent dus dat je deze feestdagen niet hoeft te zoeken naar Frozen 2 om jezelf een drukke en prijzige bioscoop te besparen.

Gelukkig is er toch genoeg te zien. Retroliefhebbers kunnen namelijk hun hart ophalen aan ‘Home Alone’. Home Alone 1, 2 en 3 zijn namelijk toegevoegd aan het aanbod.

Over een andere kerstfilm, ‘Miracle on 34th street’ ontstond wat rumoer. In de aankondiging had men namelijk het Disney+-logo in de titelplaat gezet. Dit was al opvallend aangezien het een film van 20th Century Fox betrof (dat weliswaar inmiddels is overgenomen door Disney). Het was nog opvallender dat Disney+ haar logo weer weghaalde uit de film(aankondiging) zoals die op de streamingservice te zien is.

Verder is er ophef over ‘Avangers: Endgame’. Bij deze blockbuster is de commotie juist veroorzaakt doordat men besloot een scene, die eerst gesneuveld was, alsnog toe te voegen. Voorafgaand aan de film was namelijk bekend gemaakt dat Katherine Langford mee zou spelen. Toen de film uitkwam bleek haar rol echter verknipt te zijn. De emotionele scene waarin zij de volwassen Morgan speelde dreigde zo ongezien in het archief te belanden. Door aanhoudende vragen van fans heeft Disney+ de scene nu toch toegevoegd aan het bonusmateriaal bij de film op de streamingdienst.

Tot slot is er door experts bezwaar gemaakt tegen de kwalificatie HDR-kwaliteit, waarmee Disney+ reclame maakt. Deze extra goede beeldkwaliteit komt tot stand door extra helderheid en contrast. Uit metingen van experts blijkt nu dat Dinsey+ de kwalificaties niet altijd haalt. Hiermee voert ze dus misleidende reclame. Andere experts claimen dat Disney+, hoewel met hakken over de sloot, wel voldoet aan de criteria bij die beeldkwaliteit. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd.

Foto: Disneyplus.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *