Dit betaalde OnePlus om in House of Cards te komen

House of Cards
Je product promoten door middel van een film of serie a.k.a product placement. Het gebeurt op grote schaal en er wordt grof geld voor betaald.

Frank Underwood die een Apple, Samsung of OnePlus-apparaat beethoudt. Een onschuldige actie waar echter vele dollars achter schuil gaan. Zo betaalde het Chinese OnePlus meer dan 300.000 dollar om de OnePlus One, OnePlus 2 en de OnePlus X in beeld te krijgen.

Het is niet de eerste keer dat een Chinees bedrijf de Amerikaanse TV-wereld gebruikt voor promotie. Moederbedrijf Oppo had eerder deals met onder andere America’s Next Top Model en The Martian. Door de reclame in House of Cards zien niet alleen Amerikanen de toestellen van OnePlus, maar genereert het bedrijf wereldwijd aandacht door de populariteit van de Netflix-serie. (via Phandroid)

6 reacties

  1. Er wordt anders ook nadrukkelijk een Samsung S Edge gebruikt.
    Er is zelfs een hele aflevering die in het teken staat van zogenaamde Home content, best irritant want voegde vrij weinig toe.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *