Je product promoten door middel van een film of serie a.k.a product placement. Het gebeurt op grote schaal en er wordt grof geld voor betaald.
Frank Underwood die een Apple, Samsung of OnePlus-apparaat beethoudt. Een onschuldige actie waar echter vele dollars achter schuil gaan. Zo betaalde het Chinese OnePlus meer dan 300.000 dollar om de OnePlus One, OnePlus 2 en de OnePlus X in beeld te krijgen.
Het is niet de eerste keer dat een Chinees bedrijf de Amerikaanse TV-wereld gebruikt voor promotie. Moederbedrijf Oppo had eerder deals met onder andere America’s Next Top Model en The Martian. Door de reclame in House of Cards zien niet alleen Amerikanen de toestellen van OnePlus, maar genereert het bedrijf wereldwijd aandacht door de populariteit van de Netflix-serie. (via Phandroid)
Per aflevering, of per seizoen? Hoe dan ook, de hoogte van het bedrag valt me reuze mee.
@rotarypowah: Dat is niet duidelijk. Wel is bekend dat het om het vierde seizoen gaat. Dus wellicht een compleet seizoen.
@RubenPriest: in het 3e seizoen viel het me op dat de iPhones door Windows Phones vervangen waren. Dus ze zijn nogal wisselvallig.
Er wordt anders ook nadrukkelijk een Samsung S Edge gebruikt.
Er is zelfs een hele aflevering die in het teken staat van zogenaamde Home content, best irritant want voegde vrij weinig toe.
Zo ook de Microsoft Surface Pro in Flikken Rotterdam!
Net alsof de leek kan zien wat dat zwarte apparaatje is, laat staan wat voor merk het is..