Dit willen Nederlanders uitgeven aan o.a. Netlfix en Disney+

Disney+ heeft nog werk aand e winkel.
Nederlanders zijn niet bepaald gierig als het gaan om streamingdiensten.

De streaming-oorlog is daadwerkelijk losgebarsten met de lancering van Disney+ en dat betekent meer content om te streamen, maar ook meer geld om uit te geven. En dat de portemonnee een bottleneck kan zijn zullen concurrenten als Netflix en Disney+ ongetwijfeld gaan uitvinden. Maar hoeveel willen we maximaal uitgeven aan TV on demand?

Nu.nl zocht uit hoeveel geld Nederlanders bereid zijn om uit te geven aan streamingdiensten en op basis van die cijfers zitten de twee grote jongens op dit moment nog redelijk veilig. Ongeveer een derde van de Nederlanders wil slechts 0 tot 10 euro uitgeven aan de streamingdienst. Dat komt neer op één of geen dienst.

Datzelfde percentage besteedt maximaal 10 tot 20 euro aan een streamingdienst, wat neer komt op tussen de 1 en 3 diensten per maand. Netflix (een basisabonnement, eventueel ooit met reclame) en het iets goedkopere Disney+ kosten ongeveer €15.

Slechts 7% van de ondervraagden is bereid om tussen de 20 en 30 euro uit te geven, terwijl in totaal 4% meer dan 30 euro uit wil geven. Opvallend is dat 27% van de respondenten geen streaming diensten wil. Uiteraard is streaming niet voor iedereen dé uitvinding van de 21ste eeuw, maar dat bijna een derde van de Nederlanders niet af en toe wil bingen is toch best opvallend.

Dat heeft overigens waarschijnlijk grotendeels te maken met de community waarin je het vraagt. Ik denk bijvoorbeeld dat slechts een zeer klein percentage van de Apparata-lezers geen streamingdienst wil/heeft.

Het medium vroeg aan de respondenten tevens welke dienst dan in huis gehaald wordt. In 55% van de gevallen is dat Netflix, met Videoland op de tweede plek (19%) en Disney+ op de derde plek (10%). Kortom, ondanks het feit dat Disney’s eigen streamingdienst slechts in 3 landen actief is, waar Nederland er één van is, heeft het nog wat inhaalwerk te doen.

Lees ook: Disney+ groeit nog steeds kei en keihard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *