EA betaalde miljoen aan Ninja om Apex Legends te promoten

EA betaalde miljoen om Ninja Apex Legends te laten spelen
Slimme marketing.

Als populaire YouTuber of streamer is het makkelijk geld verdienen. Jezelf inzetten als merk zijn dingen waar bedrijven handig gebruik van willen maken. Op Twitch is streamer Ninja zo’n beetje de populairste daar. Deze jongen strikken om je spel te promoten is dan ook goud waard. Letterlijk, want Ninja liep lekker binnen na een deal te hebben gesloten met EA.

Electronic Arts heeft meerdere influencers en gamers betaald om Apex Legends te promoten. Niet zonder effect, want inmiddels hebben nog maar weinig mensen het over Fortnite en juist velen over Apex Legends. Dat is terug te zien in de cijfers. Tientallen miljoenen spelers starten dagelijks de game op, mede dankzij de vele streamers.

Een bron tegenover Reuters stelt dat Tyler Blevins (Ninja) van EA een miljoen dollar heeft gekregen om Apex Legends te promoten. Daarvoor moest hij op 5 februari een middagje het spel spelen. Er zijn profvoetballers die minder geld verdienen tijdens een middag werken. De investeringen die EA en ontwikkelaar Respawn Entertainment doen in Apex Legends lijken zich in veelvoud terug te betalen. Het spel wordt nu al gezien als dé online game van 2019.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *