Elon Musk wordt geen CEO van Hyperloop

Ok, ik rij voortaan wel zelf
Hyperloop, de moderne variant van de buizenpost die je vroeger bij banken zag, gaat $80 miljoen aan financiering ophalen en heeft Elon Musk niet tot CEO benoemd. Wie wordt er dan wel CEO?

De functie van opperbaasje bij treinconcurrent Hyperloop gaat wel vervuld worden door Rob Lloyd. Hij was eerder al de president van Cisco. De oude COO van Snapchat, Emily While wordt een van de adviseurs van de board.

Elon Musk houdt het dus even bij de elektrische auto’s en accu’s van Tesla en de raketten van Space X, wat natuurlijk ook mooi speelgoed is. De oude CEO, Brogan Bambrogan gaat zich als CTO meer richten op de technische kant van de zaak.

Musk blijft natuurlijk wel betrokken bij de supersnelle buizentrein, en dat is maar goed ook. Hij is immers nogal begaafd in het ophalen van geld en dat helpt als je $80 miljoen aan financiering uit de markt wilt halen. Tot nu toe was het bedrijf met $11 miljoen nogal conservatief gefinancierd. Met het geld wil het bedrijf volgend jaar al een testbaan gaan aanleggen in Los Angeles.

Alles bij elkaar is $91 miljoen natuurlijk ook nogal weinig, als je bedenkt dat een stukje treinrails in Nederland al gauw in de miljarden loopt. Wat dat betreft is het een veelbelovend idee.

Eén reactie

  1. Een stukje treinrails kost in Nederland ook zoveel omdat daar achterlijk veel bureaucratie aan voorafgaat. Onderzoeken naar de impact op de flora, fauna, het milieu en de omwonenden, vervolgens als dat goedgekeurd is moet er nog een tender uitgeschreven worden, die offertes moeten vergeleken worden, dan moet er weer goedgekeurd worden, dan moeten er nog allerlei vergunningen geregeld worden etc. En dan heb je nog niet spoorbouwer op locatie bezig gezien.
    Die Hyperloop is geen door de overheid opgezette transportroute dus veel van die bureaucratie valt af of hoeft door minder instanties goedgekeurd te worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *