Fusie Ziggo en UPC verloopt bepaald niet vlekkeloos

Ziggo-Problemen
Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat veel klanten van Ziggo en UPC problemen ondervinden van de fusie van de twee netwerken.

De Consumentenbond baseert het onderzoek op een enquĂȘte waar drieduizend Ziggo-klanten op reageerden. Meer dan een kwart van deze groep zegt problemen te hebben ondervonden na de fusie, vooral bij het opnieuw instellen van de digitale tv.

Onopgeloste problemen
Een op de vier klanten met klachten heeft de problemen nog steeds niet (helemaal) opgelost. 57 Procent klaagt over strepen en blokken in beeld en andere klachten gaan over digitale zenders die verdwijnen en storingen.

Als vervolgens de klantenservice van Ziggo wordt gebeld, krijgen sommige klanten te horen dat ze zelf een andere kabel of splitter aan moeten schaffen. De Consumentenbond benadrukt dat je gewoon aan moet blijven dringen om een nieuwe kabel te krijgen.

‘Los de problemen op’
Een op de drie zegt dat de klantenservice van Ziggo wel tot een oplossing leidde. De Consument roept Ziggo op om alle problemen op te lossen, zoals beloofd was.

Rond half April gaan Ziggo en UPC verder onder de naam Ziggo. Door het samengaan van de twee netwerken moesten ook alle Ziggo-klanten hun digitale televisie opnieuw instellen. Kijk hier voor meer informatie over het onderzoek van de Consumentenbond.

2 reacties

  1. Omdat een beperkte groep problemen heeft met het instellen van kanalen verloopt een fusie niet vlekkeloos? Komt wel even iets meer bij kijken.

  2. Zal de service van Ziggo zoveel slechter zijn dan die van UPC? Ik had toevallig 2e paasdag een defecte modem, klantenservice gebeld, ze waren aanwezig 0_o. Ze konden een nieuwe modem sturen of ik kon hem direct omruilen in de winkel. Is deze open dan op paasdag? Dat weten we niet zeker, we bellen ze even op en bellen u daarna terug. Ze waren gewoon open 0_o. Ze hadden de modem klaar staan, ik was binnen 1 minuut weer buiten.

    Dit noem ik goede service.

    P.S. ook wij moesten de digitale tv “opnieuw instellen”. Als in, op OK drukken bij de melding en de favorieten even opnieuw instellen. Ik kan me voorstellen dat dit voor 90 jarige digibeten een probleem kan opleveren, maar voor de rest zou dit toch goed moeten komen. Mensen, help uw ouders en grootouders even met instellen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *