Gaat BitTorrent de strijd aan met Netflix?

Bittorrent-bundle-serie
BitTorrent kondigde onlangs een nieuwe samenwerking aan, die het platform ineens sterk op Netflix laat lijken.

Gisteren onthulde BitTorrent een nieuwe samenwerking met Rapid Eye Studios, die content zal produceren voor BitTorrent Bundle. Dit zal een tijd lang exclusief op BitTorrent verschijnen. Deze content -wat het precies is, is nog niet bekend- zal 30 tot 60 dagen alleen via BitTorrent te zien zijn, waarna het ook naar andere online streamingplatformen uitgebreid zal worden. Onderstaande video legt kort uit wat BitTorrent Bundle ook alweer inhield:

[gv data=”-fk78WR8ElY”][/gv]

Marketing
Voor deze exclusiviteit krijgt Rapid Eye Studios een flinke duw in de rug van BitTorrent op het gebied van marketing, waarbij advertenties over heel het netwerk verspreid zullen worden. Volgens de website zal de programmering zich focussen op een jong, creatief publiek tussen de 14 en 25 jaar oud. Niet zo gek, aangezien dit de grootste doelgroep is onder de 170 miljoen actieve BitTorrentgebruikers.

Volgens BitTorrent heeft het bedrijf hiermee een groter publiek dan Netflix, Hulu en Amazon Prime bij elkaar opgeteld. Het succes van BitTorrent Bundle bewees Thom Yorke (zanger van Radiohead) onlangs met zijn album Tomorrow’s Modern Boxes, waar hij in één week al meer dan een miljoen downloads wist binnen te halen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *