Gaat Dubsmash een comeback maken?

Jennifer Lopez Dubsmash
De in Berlijn ontwikkelde app wordt opeens ontdekt in Amerika, waar celebs als Arnold Schwarzenegger en Jennifer Lopez zich er kostelijk mee vermaken. Gevolg: lang nadat Europa de filmpjes kotsbeu is, harkt het bedrijf toch nog effe 5,5 miljoen dollar aan investeringen binnen.

Je kunt je vast nog die twee weken in november 2014 herinneren waarin de babyfoto’s, digitale wandtegelwijsheden en vallende katten in je Facebook-tijdlijn opeens plaatsmaakten voor niets anders dan Dubsmash-video’s. Gerard Joling in de Dubsmash, Scarface in de Dubsmash, Hans Teeuwen in de Dubsmash. Heel even leken internet en smartphones bestemd voor weinig anders dan het maken van zogenaamd geinige karaoke-filmpjes. En laten we eerlijk zijn: heel even vonden we het ook allemaal leuk. Tot we na die twee weken opeens ontdekten dat het leven om veel meer gaat dan alleen het maken van Dubsmashes, en dat die app misschien helemaal niet zo geweldig was als we in eerste instantie allemaal dachten. Nee, bij nader inzien was Dubsmash echt volkomen ruk. En even snel als ze gekomen waren verdwenen de olijke filmpjes ook weer en deden we met zijn allen net alsof we zelf nooit zo’n ellendig ding hadden opgenomen.

Uiteraard zal het niet lang duren voor men ook in Amerika ontdekt dat Dubsmash niet zomaar suf, maar echt extreem suf is, maar who cares? De miljoenen in funding zijn binnen. Lowercase Capital, ENIAC Ventures, Sunstone Capital, Raine Ventures en King Digital Entertainment staan op het punt ieder een paar ton of misschien miljoen te verliezen. Leve het snelle geld van nutteloze tech-startups.

Hier is een leuk bedoelde Dubsmash van twee Amerikaanse celebs van wie je wellicht nog nooit hebt gehoord, actrice Olivia Munn en haar vriendje, Green Bay Packers quarterback Aaron Rodgers:

[gv data=”CPQR4JYmJDM”][/gv]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *