Gaat LG landgenoot Samsung nadoen met gebaren?

Spannend of nutteloos?
Spannend of nutteloos?

Smartphones worden steeds meer een apparaat van de toekomst. Dat blijkt wel uit het steeds ‘randlozere’ design, biometrische beveiliging en A.I.-functionaliteiten. Dat je straks niet eens meer je smartphone hoeft aan te raken om hem te bedienen, lijkt nog toekomstmuziek. Die toekomst start waarschijnlijk eind februari al!

LG publiceert de onderstaande teaser gisteren op YouTube. In het filmpje is de elektronicagigant eenduidig: het werkt aan besturing door middel van gebaren. Met de woorden ‘vaarwel touch’ is het geen giswerk om te concluderen dat het Zuid-Koreaanse merk gebarenbesturing wil gaan toevoegen aan hun nieuwe LG G8, die zeer binnenkort zal worden onthuld.

LG is daarbij niet de eerste smartphonefabrikant die zich waagt aan dit concept. Samsung kwam in 2013 al met een vergelijkbare technologie voor de Galaxy S4 terwijl er in de tussentijd meerdere interpretaties van de technologie werden toegevoegd. Door middel van gebaren en in de lucht swipen kunnen gebruikers dus een smartphone besturen, maar afgezien van het feit dat je een ware Jedi lijkt, heb je er volgens mij vrij weinig aan.

[gv data=”O1KLGxJE40″][/gv]

Dat is dan ook gelijk het leuke van de tech-industrie; ‘primitieve’ ideeën en concepten kunnen zomaar uitgroeien tot standaard binnen de markt, of het kan bij een aantal tevergeefse escapades blijven.

Wat de toekomst ons ook gaat brengen, als LG succesvol wil zijn met deze onconventionele manier van smartphone-besturing zal het hoe dan ook moeten werken aan de accuratesse en bruikbaarheid van gebaren. Cool eruit zien doen we immers allemaal al zonder een magische telefoon, dus het moet wel nuttig zijn. Tijdens het 2019 Mobile World Congress op 25 februari leren we meer over LG’s ‘nieuwe’ technologie en de opvolger van de LG G7.

Ondertussen werken de Zuid-Koreanen ook aan de andere ‘volgende’ stap, het dubbele scherm. Daar heeft LG een slimme (en goedkope) oplossing voor bedacht. Naast smartphone staat het merk natuurlijk ook bekend vanwege de oprolbare TV’s, 4K beamers en ultra wide monitoren. De vraag resteert dan: zijn ze aan het innoveren om de tegenvallende verkoopcijfers op te krikken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *