Gaat YouTube producties maken met Hollywood?

Auteur: , 3 Reacties
youtube hollywood

YouTube zou in gesprek zijn met Hollywood en onafhankelijke film- en tv-producers om exclusieve programma's te maken.

Dit beweert Reuters op basis van twee anonieme bronnen. Deze gesprekken bewijzen dat Google meer van YouTube wil maken dan een database van internetvideo’s. Al twee maanden voeren de hoge heren van YouTube gesprekken met Hollywood producers om te kijken hoe er meer premium content gemaakt kan worden, om zo de kwaliteit van de videodienst te verbeteren en meer advertentie-inkomsten binnen te slepen.

Eén van de bronnen beweert dat YouTube tussen de één en drie miljoen dollar geboden heeft om een serie programma’s op touw te zetten. Ook de marketingkosten nemen ze voor hun rekening. Volgens de tweede bron is YouTube specifiek op zoek naar producties die korter dan dertig minuten duren, maar wel de kwaliteit van een televisieshow evenaren.

Hoewel YouTube niet wil reageren op deze geruchten, zegt de website wel in een e-mail dat ze “altijd op zoek zijn naar nieuwe marketingmanieren om onze ‘creators‘ te ondersteunen en te motiveren”.



3 reacties

Het is naar mijn mening gewoon afwachten tot alle grote tv series via youtube te bekijken zijn en voila; tv on demand zonder gezeik. Misschien een abbo van 10 eu per maand, maar dan heb je gewoon alles dat je wilt zien op het moment dat jij wilt. Ik vind dat Google druk met alle TV aanbieders moet gaan praten want ik zie mogelijkheden.
@MrSkyline: Totaal onrealistisch voor 10,- per maand.
Ik deel je mening dat in de “toekomst” alles via on Demand zou moeten maar dan zal de prijs flink omhoog gaan.

Voor 10,- of zelfs 50,- per maand maak je die content gewoon niet.
@Donstil: Prima te doen, niet iedereen kijkt alles en er zijn ook kanalen die reclame weergeven en sponsors die programma’s sponsoren. 10 euro per maand zou heel realistisch zijn als er ook (in beperkte mate) reclames worden getoont.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).