Gouden HTC One M9 ter ere van Cecil de leeuw

Auteur: , 1 Reactie

Dierenleed monetizen. Serieus, Goldgenie?

Cecil de leeuw werd begin juli gedood door een Amerikaanse safaritoerist, die zo’n 50.000 dollar neertelde om het dier te vermoorden. De veertig uur durende jacht op de leeuw zorgde wereldwijd voor grote ophef. Cecil werd gezien als de nationale trots van Zimbabwe en was razend populair. De jager, tandarts Walter Palmer, is ondertussen ondergedoken, want die gast is zijn leven niet meer zeker. Ook wil Zimbabwe dat hij wordt uitgeleverd.

100 stuks

En je kunt er de klok op gelijk zetten: als er mondiale ophef is, zijn er altijd een paar opportunistische bedrijven die er een slaatje uit willen slaan. Zoals Goldgenie. De bekende maker van gouden telefoons heeft een ‘Cecil the Lion 24ct Gold HTC One M9’ uitgebracht. Gelimiteerd tot 100 stuks en met de tekst ‘For Cecil and his Kingdom’ achterop, inclusief een afbeelden van de megakat.

10 procent naar goed doel

Over de rug van een dode leeuw money maken. hoe goedkoop en doorzichtig. We zijn benieuwd of er überhaupt mensen zijn die denken ‘ja, dit is dé manier om een vuist te maken tegen dierenleed!’. Oké, ze doneren 10 procent van de opbrengst (£159) aan Friends of Hwange, een organisatie die zicht inzet voor het wild in Hwange National Park, maar we houden hier toch een nare smaak aan over. Je kunt immers ook direct geld geven zonder goudsmid Goldgenie te laten profiteren van dierenleed.



1 reactie

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).