Google wil zich richten op duurzame hamburgers

Google wilt zich richten op duurzame hamburgers
Google richt zich allang niet meer enkel op internetdiensten. Het bedrijf is druk bezig met zijn zelfrijdende auto, maar maakt ook stappen in de medische wereld. En dat is nog niet alles…

De zoekgigant heeft namelijk een bod gedaan op hamburgerbedrijf Impossible Foods. Dit maakte The Information bekend op basis van de informatie van anonieme bronnen. Het bedrijf richt zich op duurzame burgers, die voornamelijk bestaan uit plantaardige ingrediënten. Volgens bronnen heeft Google zo’n 200 tot 300 miljoen euro over voor het bedrijf, maar wil Impossible Foods meer dan dat.

Het is niet bekend of Google van plan is om zijn bod te verhogen of op zoek gaat naar een ander bedrijf met soortgelijke ambities. Google is namelijk niet het enige bedrijf dat interesse heeft getoond in Impossible Foods. Ook Bill Gates ziet wel wat in het het bedrijf, dat hamburgers wil maken zonder afhankelijk te zijn van dierlijke producten. Of we straks daadwerkelijk een duurzame hamburger kunnen eten in een restaurant van Microsoft of Google is dus nog even afwachten.

Overigens is Impossible Foods niet de enige die zich op deze ’technologie’ richt. De Maastrichtse hoogleraar Mark Post maakt 2 jaar geleden bekend een synthetische hamburger te kunnen maken. Google’s mede-oprichter Sergey Brin investeerde in dat project.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *