Grote bedrijven trekken advertenties in door YouTube-pedo’s

De YouTube-generatie brengt ook narigheid met zich mee
Adverteerders willen geen reclame onder filmpjes met potentiĆ«le pedo’s in de comments.

Gisteren schreven we al over YouTube’s aangescherpte beleid omtrent de comment-sectie van de gigantische videowebsite. Vandaag meldt de Britse krant The Times dat een aantal grote internationale bedrijven voorlopig weigert om hun advertenties bij YouTube-filmpjes te laten plaatsen. Waarom? Blijkbaar is de populaire website een verzamelplaats van pedofielen.

Bedrijven zoals Mars, Adidas en HP doen dit na controverse op de bekende website. Hoewel er uiteraard geen kinderporno op YouTube staat, zouden de bedrijven in opstand komen tegen filmpjes waaronder seksueel getinte opmerkingen gemaakt werden over kinderen die in filmpjes enigszins seksueel of schaars gekleed afgebeeld werden.

Ook Lidl, Deutsche Bank en drankbedrijf Diageo zouden geen advertenties meer willen op YouTube nadat bekend werd dat engerds smerige dingen schreven onder filmpjes die door de YouTube-pedo’s tot lichte kinderpornografie werden gedegradeerd. De BBC ontdekte overigens recentelijk dat YouTube’s report-systeem tevens niet of nauwelijks werkt.

Meer over YouTube lezen? Check dan bijvoorbeeld dit artikel over de mogelijke introductie van de YouTube nachtmodus. Of wat dacht je van deze Formule 1-legende en zijn opkomende YouTube-carriĆØre? Tot slot kun je door middel van deze cheat op de achtergrond van je smartphone naar YouTube-audio luisteren.

Foto @Flickr/Jonsson

EĆ©n reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *