Het interieur van deze Boeing 777 lijkt op een S-klasse

Het interieur van deze Boeing 777 is geïnspireerd op de S-klasse
Bizar.

Als het gaat om vliegtuigmaatschappijen dan is Emirates misschien wel de nummer één ter wereld. In Dubai heeft het bedrijf de nieuwe cabines voor de Boeing 777-vloot onthuld. Het interieur oogt vanaf de Business Class warm en geeft een huiselijk gevoel.

De stoelen en het ontwerp zullen bij autoliefhebbers een herkenbaar gevoel oproepen. Emirates gebruikte het interieur van de Mercedes S-klasse namelijk als inspiratiebron. Dat is duidelijk te zien in de vormgeving van de zetels en het kleurgebruik.

First Class

Business Class oogt wellicht luxe. Het echte feest begint bij First Class. Een ticket kost soms meer dan 20.000 dollar, maar dan heb je ook wat. Emirates koos voor een 1-1-1 opstelling met de stoelen. Klanten in First Class kunnen genieten van privacy in een eigen ruimte. Geen lullig TV-schermpje met wat films en series. Wel een 32-inch Full HD TV met toegang tot meer dan 2.000 televisiekanalen. De ruimte in First Class is 12 (!) vierkante meter per cabine.

Economy

Emirates heeft ook aan de gewone sterveling gedacht. Zo zijn er in Economy enkele verbeteringen doorgevoerd. Er zijn onder meer nieuwe stoelen die een stukje comfortabeler moeten aanvoelen in vergelijking met de oude. De ruimte is nog steeds, zoals bij elke maatschappij in de Economy-klasse, niet om over naar huis te schrijven.

UPDATE 1: Jeremy Clarkson maakt reclame voor de nieuwe klasse, check de video HIER!

UPDATE 2: Emirates en Mercedes-Benz claimen voorop te lopen als het gaat om luxueuze First Class-mobiliteit ter land en in de lucht. Om dat te benadrukken is de exclusieve S-Klasse chauffeursservice in het leven geroepen. Vanaf 1 december 2017 kunnen passagiers die in de nieuwe First Class vliegen gebruikmaken van de nieuwe S-Klasse voor hun transfers van en naar de luchthaven van Dubai.

56 reacties

  1. Dit is toch eigenlijk gewoon achterlijke decadente bullshit.. Iets meer beenruimte oké, maar je zo laten verplaatsten…. En de gewone pauper zoals ik maar grof betalen voor elke gram CO2 die mijn armoedige autootje uitstoot… Je zou er bijna SP’er van worden… Bijna dan hè.

          • @thomasbol: waarschijnlijk hen je ook aandelen KLM. Afgelopen zomer met KLM naar de Westcoast gevlogen, duur kaartje, oud toestel, hopeloos verouderd multimedia systeem, weinig beenruimte, chagrijnig en oud cabinepersoneel, prijs/kwaliteit was ver te zoeken

          • @maarten020: Ah, dan vlieg je dus in de plebs klasse. Voorin de Queen vind je wel vernieuwd spul, ondanks dat deze kisten (17 stuks atm) binnen anderhalf jaar vervangen zijn door 787-9 of 777’s. Twee jaar geleden met een 777 (bj2005) van EK gevlogen waarvan een aantal bagagebakken zelfs niet meer sloot. Ook EK en andere Gulf Carriers hebben minder materiaal van 15 jaar oud.

          • @doublechevron65: hoezo onzin? je maakt juist een punt dat mij in het gelijk stelt. De Emirati pompen geld in hun eigen maatschappijen waarbij ze beter materiaal hebben…

          • @maarten020: ja en dat heet concurrentie vervalsing, tevens hoeven ze geen tax op de kerosine te betalen, daarom wordt je altijd gedwongen via de Emiraten te vliegen. En nee ik vlieg geen KLM maar een andere club.

          • @doublechevron65: misschien dat de jaren bij jou net als bij het cabinepersoneel ook beginnen te tellen. Ik zeg enkel dat KLM met oude meuk vliegt en jij reageert met het feit dat de maatschappijen uit het Midden Oosten door hun regeringen gesteund worden…dus? Dan vliegt KLM alsnog met oude meuk dus je opmerking slaat de plank volledig mis

          • @maarten020: als je nou gewoon ff je hersens inzet i.p.v. van een ongenuanceerde uitspraak te doen… tevens een beetje beledigend naar mensen die goed werk doen bij een airline, zal wel jou niveau zijn. Heb overigens nooit over KLM gesproken, maar van een andere airline. En ja KLM en overigens ook vele andere maatschappijen moeten alles zelf financieren. Bij de no frill mentaliteit wordt dat steeds moeilijker. Zo kan ik ook premium aanbieden als m’n staat voor de kosten opdraait…

    • @maarten020: Het is inderdaad slecht gesteld met KLM. Afgelopen zomer nog vanuit Azie naar Nederland gevlogen, omdat het de enige maatschappij is waarbij onze kat in de cabine mag. Vliegtuig viel nog net niet uit elkaar van ellende(eigenlijk wel, stukken stoel braken gewoon af…). Het is niet best.

      • @baklava: tis echt pijnlijk..io was dit jaar naar Amerika met KLM..hopeloos verouderde 747..het schermpje/afstandsbediening met een soort Nokia 3310 console erop en van crew die de veertig al lang gepasseerd waren..weinig beenruimte..en geen goedkope vlucht..jaren geleden een tijd in het midden oosten gewerkt en regelmatig gevlogen met emirates en Qatar airways..wereld van verschil

        • @maarten020: Ik snap zowiezo niet dat er nog mensen naar het schermpje van een vliegtuig gaan zitten kijken met een koptelefoon van 50 cent terwijl iedereen zelf een moderne tablet/laptop en koptelefoon heeft.

        • @maarten020: Ja, maatschappijen gaan ook elk jaar als er een nieuw snufje op de markt komt de hele cabine verbouwen? Zo een cabine wordt om de paar jaar gerenoveerd. Maar aangezien de 747 binnenkort met pensioen gaat zullen ze die niet meer vervangen. En ook bij Emirates heb je ook vliegtuigen met oude cabines. Veel van hun 777’s zijn ook gewoon verouderd. Alleen die zie je niet in hun reclame’s…

          • @wijsneus: mijn god, heb je dat glimmende gele plastic wat voor hout moet doorgaan wel eens gezien? En dan overal “goud”… ik heb 1000x liever KLM’s huidige interieur dan het huidige (uitgaande) Emirates-interieur.

    • @baklava: Ik heb een keer 3 uur vertraging opgelopen (zittend in het vliegtuig) omdat het entertainmentsysteem op een aantal zitplaatsen niet functioneerde en een aantal keren moet worden gereboot..

  2. Wat is dit voor een fout reclame verhaal? Alleen omdat er een paar Benz-Stoeltjes in staan mag d’r ongegeneerd propaganda gemaakt worden voor een staats airline op dit platform?

  3. Die Saudi’s moeten anders een hele first class afhuren om te vliegen. Nu kunnnen ze volstaan met een paar ‘kamers’.

    Laatst in een A380 Economy class gevlogen van Dubai naar Amsterdam en dat was toch wel een stukje ruimer en comfortabeler dan in de 747 of andere vliegtuigen. Het verschilt natuurlijk ook per maatschappij. Krapste stoel waar ik ooit in gezeten heb was een vlucht van BA naar Washington. Ik ben niet heel lang maar zelf ik moest de inflight magazine uit de zak op de rugligging halen om er niet met mijn knieën tegen aan te komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *