Het appeltje is voorgoed donker op de nieuwe MacBook.
Met de introductie van de Powerbook G3 in 1999 is het lichtgevende appel-icoon achterop de laptop een symbool geworden voor de computerfabrikant uit Cupertino. Alle laptops die in de jaren volgden hielden vast aan dit designstatement, waardoor je anno 2015 geen collegezaal of hipster koffietent meer binnen kunt lopen zonder geconfronteerd te worden met het door LED’s verlichte fruitlogo. Maar dat gaat veranderen.
In Apple’s queeste naar ’thinovation’ is het lichtgevende logo namelijk komen te vervallen. De nieuwe 12-inch tablet-met-toetsenbord MacBook, die bij €1449 begint, heeft geen lichtgevende appel meer. Paste niet meer in het ultradunne design, aldus CoM.
De achterkant van de nieuwe MacBook
Gelukkig kunnen Apple-evangelisten uitwijken naar een gouden versie, als ze toch nog wat extra willen opvallen. Of neem een MacBook Air of Pro – die gisteren eveneens zijn geüpdatet – want daar blijft het Apple-logo vooralsnog gewoon branden.
In ander nieuws: blijkbaar was er in het extreem dunnen schermpje ook geen ruimte meer voor een fatsoenlijke camera. Ik bedoel: 480P? Kom op Apple, het is 2015, doe eens een fatsoenlijke camera leveren voor dat geld.
De specs van de Mac maken die ‘slechte’ camera wel goed. Het is nou niet dat ik met mijn Macbook camera een speelfilm ga opnemen.
Het logo zelf wordt niet verlicht met aparte LED’jes maar met het licht dat het scherm produceerd.
Uiteindelijk bij de Retina modellen wel met LED (van het scherm) maar als je ’t artikel leest dan lijkt het alsof er aparte LED’jes zijn gemonteerd.
Dit is uiteraard alleen bedoeld als feedback
Toch sloeg dit goed aan, zo goed dat fabrikanten van Windows laptop’s dit maar wat graag ook begonnen toe te voegen.