Horrorgame weet wanneer je bang bent dankzij sensoren

Nevermind-Game
Goede horrorgames zijn vaak al enger dan griezelfilms, maar Nevermind gaat een stap verder. Middels sensoren weet het spel exact wanneer je nerveus of bang bent, om daar vervolgens op in te spelen.

Nevermind stal de show op de jaarlijkse GDC-gamebeurs, waar de horrorgame werd gepresenteerd na een succesvolle Kickstartercampagne. Het doel van het spel is om kalm te blijven, terwijl de situaties hard hun best doen om je zo nerveus mogelijk te maken. De ontwikkelaar omschrijft het zelf als een ‘bio-feedback enhanced adventure-horror game’, waarbij ze doelen op de manier waarop het spel weet wanneer jouw gemoedstoestand verandert.

Hartslag
Het spel gebruikt een camera (zoals de Kinect van de Xbox) of een hartritmesensor om je hartslag in de gaten te houden. Aan de hand van jouw hartslag past de game de omgevingen en gebeurtenissen aan, waarbij het steeds moeilijker wordt hoe angstiger je wordt en je hart sneller gaat slaan.

Volgens de ontwikkelaars is het een nieuwe manier van spelen, maar kan het je ook trainen om kalm te blijven in stressvolle situaties. In Nevermind verken je het geheugen van een patiënt die een trauma probeert te verwerken. Verwacht dus creepy baby’s die plots opduiken, en pakken melk waar het bloed uit druipt.

Nevermind moet tegen het einde van het jaar verschijnen voor de Xbox One, al zijn er ook al plannen om een PC-versie via Steam te lanceren die Virtual Reality gebruikt. Alsof het nog niet eng genoeg was.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *