Hoverboards vliegen ineens overal in de fik

Auteur: , Geen reacties

Pas maar op met dat hippe speeltje dat Sinterklaas gisteren aan je gaf, het is misschien brandgevaarlijk.

Eerder deze week berichtten we al dat het volgens het Ministerie van Infrastructuur en Milieu verboden is om met een hoverboard over straat te rijden. Een van de redenen is dat het apparaatje geen echt stuur heeft. Maar angstaanjagender was het nieuws dat in Amerika en Engeland al enkele van de luilakken die zo’n machientje hebben geconfronteerd waren met brand.

Nu zijn er in de VS weer twee van die dingen in de hens gegaan. In het Floridaanse/Floridese/Floridase Boca Raton reed de kleindochter van Pamela Levine lekker door de keuken met haar hoverboard toen ze ineens toch wel vrij warme voeten kreeg. De slimme meid sprong meteen van het ding af en waarschuwde oma, die onmiddellijk een emmer water over de vlammen die eruit spoten gooide. Catastrofe afgewend, maar wel vlekken en sporen op de vloer. Je vraagt je overigens wel af wat voor een huis je moet hebben om met een elektrisch apparaat door de keuken te moeten/kunnen rijden.

In New Orleans was het ook al raak, daar brandde een huis bijna af. Gelukkig wist de brandweer dat nog wel even te voorkomen. De vraag is nu natuurlijk wel of dit toeval, opzet of toch gewoon echt is. Vlak voor Kerst gaan die dingen ineens allemaal stuk, dat lijkt toch wel een beetje verdacht. Desondanks kun je niet meer bij ons aankloppen met klachten: je bent gewaarschuwd. Of maak een doe het zelf hoverboard.



Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).