Huawei onderuit na pijnlijke misser op social media

Auteur: , 2 Reacties
Huawei

Een minnetje voor de marketing afdeling van het merk. Het issue gaat namelijk om deze foto.

De telefoonfabrikant ging onlangs behoorlijk onderuit na een pijnlijke misser. Via Facebook werd bovenstaande foto gedeeld. Niet mis mee zou je denken. De vage beschrijving doet je echter geloven dat de pica met een Huawei is genomen:

“We managed to catch a beautiful sunrise with Deliciously Ella. The #HuaweiP9’s dual Leica cameras makes taking photos in low light conditions like this a pleasure. Reinvent smartphone photography and share your sunrise pictures with us. #OO

Door de metadata van de foto op te vragen kom je erachter met welke camera de foto is gemaakt. Spoiler: het is niet de Huawei P9. Voor deze foto werd namelijk gebruik gemaakt van een Canon EOS 5D III met een 200mm lens. De Chinese telefoonmaker claimt niet dat de foto met een P9 is gemaakt, maar de beschrijving bij de foto geeft je wel deze indruk. In een reactie tegenover The Verge zegt Huawei excuses aan te bieden voor de verwarring. De bewuste foto is inmiddels offline gehaald.

Facebook



2 reacties

Marketing geleerden die het niet zo nauw nemen met de werkelijkheid.
Je. Verwacht. Het. Niet.
Ik kan leuk babbelen en presenteren en mensen vragen me daarom wel eens of ik in sales of marketing werk (ik ben architect).
Ik: “nee”.
Ze: “waarom niet?”
Ik: “omdat ik niet zo liegen kan”

Marketing: it’s for winners…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).