Hype succeeded: Adele’s Hello breekt digitale records

Adele
Waren al die parodieën dan toch nog ergens goed voor.

Het nummer bracht wat teweeg in internetland. De muziekvideo werd verschillende malen op de korrel genomen en zorgde voor een heuse internet-hype. Toch is alle aandacht niet voor niets geweest. Hello is in de eerste week van release ruim 1,11 miljoen keer verkocht. Verkopen als in, mensen die hebben betaald voor het nummer. Niet via een dienst als Spotify dus.

Natuurlijk is het nummer ook populair op de streamingdiensten. In de Verenigde Staten alleen al werd het nummer 20,4 miljoen keer aangeslingerd. Het vorige record stond op naam van ene Justin B, met 10,1 miljoen streams in de eerste week binnen de VS.

Het enige nummer dat populairder scoorde dan de bovenstaande twee, was de Harlem Shake van Baauer. Mede-dankzij virals en met hulp van het internet werd dit liedje genadeloos populair.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *