Iedereen HAAT de nieuwe Rabobank-app

Iedereen HAAT de nieuwe Rabobank-app
Tijd om de automatische update-functie weer even uit te zetten.

Het vertrouwde design van de Rabobank-app is dood en heeft deze week plaatsgemaakt voor iets dat we het beste kunnen omschrijven als design-by-vergadering. Het is nu een app met extra features als Touch ID en een chatdienst. En een ontwerp dat volgens de bank ‘overzichtelijker is.

Iedereen HAAT de nieuwe Rabobank-app

Daar blijkt bijna niemand zich in te kunnen vinden. De recensies in de App Store en Google Play zijn bijna allemaal vernietigend, en op de sociaalmedia regent het klachten (tweets bij RTL Z). Niet alleen het design wordt afgekraakt, ook het gemis aan snelheid blijkt een hekel punt. Iets dat veroorzaakt wordt door de vele nieuwe functies. De Rabobank zegt aan de snelheid te werken.

Nog geen reacties

  1. Ik vind het er zo op het eerste gezicht niet slecht uit zien, het gezeik op het design zal voornamelijk van mensen komen die niet tegen verandering kunnen. Maargoed ik gebruik de app niet. Die van ING werkt wel ok (wanneer ING er niet voor de zoveelste keer uit ligt). Alleen zou ik graag zien dat meer websites betalingen via hun mobiele site aan bank apps koppelen in plaats van dat ik steeds naar de ideal website ga van mijn bank. De app is dan een stuk vlotter en makkelijker.

  2. Inderdaad niet echt mooi als je het mij vraagt. Ik gebruik zelf zowel rabo als ING en heb me altijd af gevraagd waarom niet alle banken op de ING manier werken? ING is by far het meest gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Vooral dat ze met tan codes werken in plaats van met van die rare reader kastjes.

  3. Er staan wat onjuistheden in het artikel waaronder deze:

    “ook het gemis aan snelheid blijkt een hekel punt. Iets dat veroorzaakt wordt door de vele nieuwe functies”

    De traagheid (3x trager dan de oude app) wordt niet veroorzaakt door nieuwe functies, die zijn er namelijk niet. Dit komt doordat het geen echte app is maar een webpagina met een schilletje er omheen. Hierdoor verbruikt de app ook enorm veel data, makkelijk meer dan 1 MB per sessie.

  4. Het ziet er inderdaad niet uit, kinderlijk design, werkt traag en heeft last van bugs. Waar het design voorheen strak en zonder poespas was en de layout logisch kan je dat nu niet meer zeggen. Niet goed overna gedacht naar mijn mening.
    De update voor Android is al een tijd beschikbaar trouwens.

  5. Wat een onzin! Nog steeds een prima app. Werkt gewoon goed op iPhone 6S! Wat ik wel mis is een zoekfunctie, dus makkelijk zoeken naar betalingen in je rekening overzicht!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *