In deze kledingwinkel betaal je met Facebookvrienden

Social-Media-Kledingwinkel
Eindelijk levert het aantal vrienden en volgers op social media daadwerkelijk iets op.

Een OnePiece kledingwinkel in New York gebruikt een merkwaardige strategie: hoe hoger het aantal vrienden en volgers op sociale media, hoe meer korting je aan de kassa krijgt. Tot 17 november is deze winkel aanwezig (een zogenaamde pop-up store dus), waarbij je voor iedere 500 vrienden/volgers/abonnees één dollar korting krijgt.

Dat lijkt niet zoveel, maar dit cijfer combineert zo’n beetje alle populaire sociale media zoals Facebook, Twitter, YouTube en Instagram. Als je een beetje een prominente online aanwezigheid bent, kun je dus een fiks aantal dollars bij elkaar verzamelen.

Maximumbedrag
Er is een maximumbedrag ingesteld van 500 dollar (sorry celebrities), waar je heel wat gratis kleren voor kunt kopen. Een dergelijke actie is natuurlijk vooral een goede publiciteitsstunt, en het is overigens niet duidelijk of je verplicht een Like of Tweet moet sturen als je de korting accepteert. Toch denken we voortaan wel twee keer na voordat we die irritante Facebookvriend verwijderen, dat kan ons in de toekomst immers geld kosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *