Voor dik 1100 euro koop je een van de duurste telefoons ooit. Maar ermee bellen blijkt nog knap lastig.
Op het ondersteuningsforum van Apple klagen tientallen gebruikers over problemen met de iPhone X. Het gaat daarbij vaak om relatief simpele problemen, die Apple allang had moeten oplossen. Zo postte Rakeshvma in december dat hij geen inkomende gesprekken aan kon nemen, omdat het scherm simpelweg zwart bleef. Inmiddels hebben zich al 501 medestanders gemeld, dus hij is zeker niet de enige.
Apple heeft nog geen oplossing voor het probleem, want de standaardprocedure (toestel herstarten, toestel opnieuw installeren) blijkt niet te werken. We hebben het vermoeden dat de problemen te maken hebben met de aansturing van de nieuwe OLED-displays, die toch net even anders werken dan de LCD-schermen die Apple gewend is te gebruiken.
Betaal je 1100+ euro voor een telefoon waarmee je niet kunt bellen. En dan al weken moeten wachten voor een fix – zonder een oplossing in zicht. O boy…
Apple moet wel echt een héél grote hekel hebben aan z’n klanten.
@rrrobert: wordt nergens vermeld, schermen (incl. touchscreen scherm dus) geleverd door Samsung.
@gwnbmw: Maakt geen ene ruk uit, het is een software issue.
Er zijn miljarden smartphones op deze planeet met Samsung schermen en die hebben deze issues niet.
De software van Apple is gewoon NIET meer wat het geweest is. Niet qua kwaliteit (bugs !) en niet qua security.