iPhone X Green Line of Death: heb jij ‘m al?

iPhone X Green Line of Death
Heb je nog maar net je bankrekening geplunderd voor dit toestel, kan hij al teruggestuurd worden…

De release van de iPhone X vorige week was weer een drukte van jewelste. Ondanks het flinke prijskaartje blijken er genoeg mensen te zijn die bereid zijn om meer dan 1000 euro neer te leggen voor Apple’s nieuwe vlaggenschip. Net als vrijwel alle voorgaande iPhone-releases verloopt lang niet alles vlekkeloos.

Een nieuw probleem waar enkele gebruikers tegenaan lopen, is een joekel van een groene lijn die in een verticale lijn over het scherm gepositioneerd is. Zelfs na het herstarten van de smartphone blijft de lijn zichtbaar. De kern van het probleem is nog niet bekend. Hierboven zie je enkele getroffen iPhones (via Mac Rumors).

Alles duidt er echter op dat het hier om een hardwareprobleem gaat, waardoor je er als gebruiker niet zomaar van af bent. Apple is dan ook al de problemen aan het onderzoeken en zal zo snel mogelijk met een oplossing komen. Een nieuw exemplaar is het minste wat je mag verwachten.

Gisteren meldden we al over de gebrekkige werking van het iPhone X scherm tijdens vrieskou, waardoor je vooral als Nederlander problemen kunt verwachten. Men gaat ervan uit dat dit een software-issue is en dan ook binnenkort gepatcht zal worden. Hoeveel gebruikers ook daadwerkelijk last hebben van deze problemen is echter niet bekend.

25 reacties

  1. Waarom worden hier alleen de bugs en issues “ groot uitgemeten “ ? Macrumors heeft het over 25 iphones die gratis door apple zijn vervangen … goh goh … reeds miljoenen verkocht.

    Geen woord op apparata over monster scores mbt tot fotographie prestaties … over als beste geteste oled scherm … de over het algemeen goede reviews en goede ontvangst van face id … etc etc etc

    Dit geld trouwens niet alleen voor de X … maar ook voor bepaalde android telefoons.

    Apparata begint steeds meer op een afzeiksite te lijken.

      • @av_diver: kritiek geen probleem … groene lijn posten prima …. 25 gevallen teveel. Maar werkelijk AL het mega positieve nieuws blokken is gewoon schandalig.

        ALLE maar dan ook alle “fanboy” websites vertellen ook het slechte nieuws. Er is er geen een die het slechte nieuws niet posten. En hier is het wel andersom het geval. Heel jammer en zegt veel over de “applerata” posters maar ook over de redactie die zich laten beinvloeden.

    • @dgh74: Misschien ligt het ook een klein beetje aan jou? Er wordt negatief over Apple gepraat en gelijk schiet jij in de verdediging over “iPhone X beste dit beste dat, iedereen is Android fanboy en deze site is propaganda”. Misschien is Apple niet meer de rationele keuze om als telefoon te nemen. En misschien moet je je daar maar eens overheen zetten voordat je je mening steeds zo eenzijdig deelt.

      • @720s: mischien moet je eens beter lezen .. heb duidelijk gemeld dat dit ook voor android toestellen geld … heb zelfs exact hetzelfde geposte met alle negativiteit met de one plus ( ook android toch ).

        Ook heb ik gepost dat kritiek best gepost kan worden … dat doen fansites ook …. en terecht. Maar al het positieve structureel achterwege laten en suggestieve enpersoonlijke koppen gebruiken is iets anders. Ik probeer dat te relativeren

        Groen scherm … terechte post … maar meld dan ook dat het maar om 25 / 50 toestellen gaat en suggereer niet dat alle schermen brak zijn . Ik geloof dat er nu zon 5 miljoen zijn verkocht. Men spreekt van een issue wanneer daar een paar promile van kapot is … 1 promile is 5000 …. dus compleet geen nieuws dat er 25 schermen kapot zijn …

        Wanneer je mensen dat duidelijk tracht te maken krijg je gegil en ben je fanboy … zielug en zegt veel over het niveau van deze site en zijn bezoekers.

  2. Ooit was de iPhone en iOS trendsettend… Nu doen ze heel ordinair Google’s Pixel 2 na, met elke week een nieuw hardware- of softwareprobleem.

    Nee, zonder gekheid, ik denk gewoon dat ze het toestel te snel op de markt hebben gebracht. Als je de recente berichtgeving er nog eens terug leest, over welke struikelblokken men in de ontwikkeling en de pilot-productie moest overwinnen… Doodzonde, want een consument die bijna 1200 euro aftikt voor zo’n telefoon mag gewoon niet minder dan een perfect werkend toestel verwachten.

    • @rrrobert: in de ideale wereld wel ja … heb een samsung tv van 3.5 jaar oud … kreng heeft me 3k gekost … vele firmware updates en fixes … nu zit ie regelmatig in een “powerloop” en komt samsung van de week fixen ( tegen betaling )…. hoeveel kost een tesla en hoeveel software fixes heeft die gehad ?

      Weet je hoeveel geld ik aan ziggo doneer in de afgelopen 10 jaar ( 7000 euro schat ik ) … bergen issues met al mijn decoders en vele firmware updates … haperende guides etc etc etc

      ALLES heeft bugs en fouten. Daar heeft de prijs geen invloed op. En zijn het nu mega issues ok … maar alles is op te lossen of gratis vervangen met wat nu op de X is ontdekt.

      Samsung had het rode scherm issue .. ontwikkelaar en jarenlange ervaring met oled. Dit is apples eerste oled … koude issue is een software bug en snel opgelost … 25 kapotte schermen op miljoenen verkochte iphones X is compleet normaal en zeer acceptabel … en gewoon gratis vervangen. Niet eens het melden waard.

        • @bietje: thanks 🙂

          Even recapituleren … miljoenen x-en reeds in gebruik.

          Inbranden : geen nieuwe issue … hoort bij oled .. en een oled telefoon van 20000 zal ook inbranden en pas een “issue” geworden omdat apple dat netjes aan zijn klant meld.

          25 tot 50 met kapot scherm : normale uitval ( aan de lage kant zelfs ) … en over half jaar zal men het nog hebben over de “mega apple issue” met 25 groene lijntjes …

          Koude bug : niet meer dan een bug ( ook beperkt ) en zal simpel opgelost worden

          Breekbaar … glas … en voor de kopers met hersens geen verrassing

          Thats it … wat een shock zeg. Dit is de meest soepele launch ever 🙂

      • @dgh74: 7K aan Ziggo in 10 jaar???
        Ik heb hier een satboxje (nu 4K) met een lijntje, betaalde de laatste keer €100 voor 2.5 jaar.
        En dan alles zonder enige software updates en andere elende, behalve als een er héél zwaar onweer is heb je soms een vriezend beeld.

        • @pawarana: jup denk nog meer dan 7k maar goed … was om een idee te geven … veel meer uitgegeven dan een iphone van 1150 … en ook bugs en issues. En niet zo dat ik iedere dag issues heb met ziggo … maar wel veel. De guide van horizon box is zo traag als wat … regelatig niet volledig geladen etc etc ( 1 van de voorbeelden )

          Heb ooit in een molen gewoond en daar had ik sateliet. Werkte perfect … helaas zijn schotels in op mijn huidige woning niet toegestaan 🙁 … heb je ook internet via sat ?

          • @dgh74: Die horizon box is softwarematig? idd bagger. Voorheen had je ook nog wel Humax kastjes. Geen idee hoe die waren.

            Traag/vastlopers/connectie problemen etc.

            Geen idee wat tegenwoordig het aanbod is met schotel. Nooit schotel gehad maar ben er inmiddels wel klaar mee om €61,- per maand af te tikken voor deze crap.

          • @ffw88: das mijn punt … hoe lang betaal je al €61 ? Durf te wedden dat je van dat bedrag meerder iphone x-en had kunnen kopen. Iphone X Bugs zijn er over 1 of 2 maanden uit … je betaalde reeds een fortuin aan buggie horizon box met jaren aan onopgeloste bugs…. en nog steeds buggie.

            Zwart/wit voorbeeld .. maar waar. Stranger things … dus netflix proef abbo en weekendje kijken. Eerst op horizon box … schokkend beeld en vastloper … paar keer opnieuw … zelfde issue.

            Toen mijn “schandalig dure” apple tv2 maar aangezet met netflix … geen probleem en stranger things was gaaf 🙂 … apple tv2 €129 voor betaald en voor gek verklaard en verketterd …. ziggo €7000 euro gekost tot nu toe … en behalve op ziggo forum hoor je er weinig van over het algemeen.

            Sateliet werkte als een jekko … had van filmnet … ook hoopies updates ontvangen trouwens … maar ging verder super ( behalve met onweer … dan moest ik echt met mijn vrouw praten 😉

    • @rrrobert: Helemaal waar !
      Door de marketing druk is alles gehaast.
      Kijk ALLE reviews op YT en dan hoor je ze zeggen dat er best wel wat schoonheids foutjes in zitten, de software is gewoon nog niet af en optimaal.

      Als je kijkt naar de hardware issues blijkt dat ook maar vergis je ook niet in de matige stamina van dat ding en dan is er nog geen eens sprake van accu degradatie op dit moment.
      Ook de helderheid van het scherm valt tegen, begint nu ook op te vallen naast andere iphones en zo gaat het wel door.
      Mensen met een Iphone 6 zijn spekkoper nu … Lekker een jaar wachten en dan de XS ofzo nemen, dan zijn de puntjes op de I en krijg je ook wat voor de hoofdprijs.
      De early adopters betalen premium om beta tester te zijn. En dit laatste geld eigenlijk met alle hardware tegenwoordig, ongeacht merk, OS, land van herkomst. Zelfs met auto’s is dit zo.

      • @turbobrick: omg … helderheid is beste van alle oled schermen … ook als beste oled ever getest.

        wat opvalt tussen andere iphones …. dat oled helemaal niet zoveel beter is dan de lcd van de ander iphones na jare gezeik ober lcd… dat is wat er op dit moment aan de hand is en je bent de boel weer verkeerd aan het interpreteren.

        Batterij word als redelijk tot goed ervaren. Sommige reviews melden dat het wat tegenvalt. Maar zeker niet slecht.

        • @dgh74: De helderheid is gewoon niet bijzonder. Lees de specs er eens op na !
          600 Nits, is zo’n beetje de helft van het scherm van de Note8.

          Beste Oled ever getest, stel je niet zo aan man.
          Ik snap dat het voor jou een prachtig scherm is en een grote stap maar in realiteit is het absoluut NIET het beste scherm op een smartphone, en dat weet iedereen.
          Wellicht het mooiste op een Iphone idd, maar niet meer dan dat.

          • @turbobrick: wat is jouw onvermogen tot googlen groot man.

            displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm

            Een van de vele .. de rest zoek je zelf maar om te oefenen.

            En over je nits FABEL … kennis heb je ook niet … die 1200 nits is in een heel beperkt gebied. En word niet gebruikt.

            The iPhone X has a record high Full Screen Brightness for OLED Smartphones of 634 nits, which improves screen visibility in high Ambient Light. The Samsung Galaxy Note8 can produce up to 1,240 nits, but only for small portions of the screen area (Low Average Picture Levels) – for Full Screen Brightness the Note8 can produce up to 423 nits with Manual Brightness and 560 nits with Automatic Brightness only in High Ambient Light. For small portions of the screen area the iPhone X can produce up to 809 nits (Low Average Picture Levels). On its Home Screen the iPhone X produces an impressively bright 726 nits. See the Screen Brightness section for the measurements and details.

          • @dgh74: Tja als je vasthoud aan dit soort websites dan geloof je alles.
            Net als de zogenaamde benchmark voor camera’s (DXOmark) die helemaal niet zo objectief blijkt te zijn als je wat verder kijkt. Kijk een naar de video van MKBHD over dat topic.

            Vwb het scherm, zie je dat dit soort benchmarks vasthouden aan TNO achtige kleurwaardes en op basis daarvan scores bewaren, dit is niet altijd in lijn met de realiteit en wat mensen daadwerkelijk vinden.
            Met camera’s hebben we dat ook gezien tot en met een blinde test op tweakers waarbij de wetenschappelijke Nummer 1 helemaal niet als 1 uit de bus kwam op basis van de picks van mensen.
            Natuurlijk is helderheid niet uniform verdeeld over het gehele scherm maar als je wederom gaat kijken naar de praktijk met side by side comparisons dan zie je dat de X achter blijft bij de Note8.
            Daarbij kom je ook nog eens resolutie te kort en alhoewel dat nu opeens mensen niet boeit is dat straks een hot item als men over 2 jaar over gaat op die resolutie bij Apple. Was met alles zo van grotere schermen, wireless chargen, fast chargen, IP67, NFC, en ga zo maar door.

            Ander mooi voorbeeld. De Apple cpu’s/gpu’s zijn supersnel .. Dat klopt, gooi ze in een benchmark en dat zie je.
            Echter de praktijk laat hele andere dingen. Wat zie je dan ? In de praktijk was de samsung sneller (en dat met een schil !) in dagelijkse toepassingen en de Apple blonk alleen uit met het opstarten van games …
            En dat bleek uit diverse tests.
            Er is meer dan alleen cpu/gpu kracht. Memory speelt ook een grote rol.

            Je doet lacherig over mijn voorspellingen maar je begint nu de hype en verliefdheid over begint te raken na 1 week meer kritische noten te zien.
            Dat ding is gewoon niet af, en ook de hardware is niet optimaal. Wacht maar over 1 maand als steeds meer mensen hem bezitten en de nukken naar boven komen.
            Je ziet gewoon aan alles dat de X niet geheel af is en het een beta is op dit moment. Dit is niet nieuw, we zagen de puntjes op de i pas bij de S modellen.

            Jij bagataliseert over 25 gevallen op zoveel exemplaren … Maar eh hoeveel Note7’s hadden bewezen accu issues op al die miljoenen ?
            Natuurlijk is een fikkende accu veel meer een issue dan green lines maar je ziet nu toch wel meer issues samen vallen.

          • @turbobrick: ga jij maar in de fik vliegrnde telfoons vergelijken met een kapot scherm. Die sites die ik noem zijn een redelijk standaard … en dit was maar 1 voorbeeld. Bijna alle reviews bejubelen het scherm … maar goed geloof jij maar on samsung marketing met 1200 nits … roep jij maar apple is belachelijk met 600 … andere sites laten zien dat die 600 de hoogste is … wat een afgang met je “helderheid is niet bijzonder”

            Je voorspelling hebben kant nog wal geraakt … niets is uitgekomen … en wat ik in detail heb “voorspeld” is de waarheid gebleken ( ik had het zelfs erger vorspeld ). Maar goed .. draai het maar om … eerst was het dag 1 .. toen errste week … nu over een maand … jomanda kan nog wat van je leren turbo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *