iPhone X kent nog steeds een lange levertijd

Auteur: , 8 Reacties
iPhone X kent nog steeds een lange levertijd

iPhone X kopen? Hou rekening met een levertijd van enkele weken.

Op dit moment is de iPhone X moeilijk te verkrijgen via Apple. Wie zowel naar Apple Amsterdam, als naar Apple Den Haag of Apple Haarlem gaat krijgt hetzelfde antwoord te horen: sorry, de smartphone is op dit moment niet leverbaar. Zowel de Spacegrijze en Zilveren, 64 GB of 256 GB, zijn niet te verkrijgen.

Achter de schermen werkt het techbedrijf hard om de voorraden weer zo snel mogelijk bij te vullen. De levertijden in Frankrijk, België, Duitsland, Nederland, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk zijn hetzelfde: wie nu een order plaatst kan het toestel tussen 1 december en 8 december verwachten. De iPhone 8 is wel gewoon direct uit voorraad leverbaar.

Vandaag werd de iPhone X in nog eens 13 landen gelanceerd. Ook deze landen moeten een voorraden hebben om een snelle uitverkoop te voorkomen. Nog even geduld dus. Tim Cook heeft al beterschap beloofd en je weet wat ze zeggen. Geduld is een schone zaak.



8 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik stond laatst in de telefoonwinkel. Wel of niet overstappen. Ik moest snel beslissen, want ik moest HEEL snel zijn. Ze zijn constant uitverkocht. Dan komt toch dat gevoel van: gewoon doen! Dan heb je er eentje! Gaaf man.

Voordat ik ‘SHUT UP AND TAKE MY MONEY’ zei, bedacht ik mij gelukkigerwijs: dit is geen ‘wachtrij’. Dit is bewust gedaan. Het enige dat die fabrikanten doen is telefoontjes maken. Ondanks dat het knappe devices zijn, is er niet veel aan. Scherm, processor, wat RAM, speakertjes, chassis. Het stelt niet veel voor. Ook is er een minimale keuze (alleen twee keuzes voor ‘kleur’ en geheugen. De voorspelling is waarschijnlijk dat ze er wel 40 miljoen ouzo op jaarbasis van gaan verkopen. No way dat er dan ‘enkele onderdelen te laat zijn’. Dit is gewoon express gedaan. Destijds moest ik twee maanden op mijn iPhone 7 wachten (niet de plus, gitzwart, 256 GB) ‘omdat het een apart model was’. Yeah, right. Drie maanden later zijn ineens alle problemen opgelost en kun je ze overal krijgen binnen 24 uur.

Het is simpele marketing: FOMO (Fear Of Missing Out). Het gevoel van ‘buiten de boot vallen’ is dan erger dan 1350 kwijt zijn aan een smartphone. Aangezien ik de iPhone alleen gebruik voor iTunes, wat apps en bellen, sla ik even over.
@willeme: Eindelijk iemand die het snapt.
@willeme: FOMO heeft betrekking op een beperkte oplage naar mijn mening. Je kan dan iets mislopen. Iphones zijn er genoeg … en het “ergste” geval een paar weken wachten. Maar je loopt nooit iets mis. Hebberig en ongeduldig misschien …. maar das iets anders.

Na een aantal weken meer beschikbaar is logisch …. de meeste fanboys zijn voorzien … de hype is over … het aanbod kan de vraag beter aan.

FOMO zit wel aan de kant van de commersie in dit geval. Apple heeft een jaar geinvesteerd om een hype te creeren. Die hype duurt maar even en moet juist zo snel mogelijk worden uitgebuit. Apple heeft FOMO … de consument wil hem gewwon asap hebben. Een kunstmatige schaarste gaat maximale winst juist tegen. Mensen krijgen de tijd om na te denken … geven hun geld uit aan iets anders uit … en mischien vallen de reviews tegen en veranderen mensen van mening. Apple loopt de kans mis om de gecreerde hype te benutten. De “kunstmatige schaarste” heeft iig jou geen 1350 euro laten betalen toch … dus een “loss” voor apple. En zeg niet “apple verkoopt ze toch wel” … want ze verkopen liever MEER ( onderschat de druk van aandeelhouders niet ).

Heb hem sinds dinsdag binnen en na een paar dagen kan ik zeggen dat ie super is. Face id gaat als een jekko. Gisteren mijn 7 terug gezet naar fabrieks instellingen en viel op hoe ik al gewend ben aan de X en hoe oudbollig de 7 voelde.
@dgh74: Ik heb er ook mee zitten pielen, maar ben niet overtuigd. Ik mis de home-knop wel een beetje. Daar kan ik mij nog wel overheen zetten. Maar dat ie zo goedkoop aanvoelt, net als de 8 trouwens, met die plastiek aanvoelende glazen achterkant en chromen randjes, vond ik wel jammer. Dat de 7 oubollig is, is evident, dat toestel is sinds de 6 niet veel gewijzigd. Voor mij was dat geheugen met name een uitkomst ;)
@willeme: smaken verschillen natuurlijk … vind het juist veel meer telefoon en absoluit niet goedkoop :-) …

Met oudbollig doelde ik juist op de homeknop en bedoening. Veel vloeiender en initutiever nu

Werkelijk maar een dag geduurd om te wennen … en dat is it dus …. 1 dag …. en jaren homeknop vergeten :-). Maar nogmaal .. das allemaal persoonlijk natuurlijk.

Nadelen voor mij …. kleurverandering bij kijkhoeken ( oled dingetje en had van mij niet gehoeven) … geen groot probleem .. maar een nadeel … en bij een app in appswitcher moet je een sluit icoontje naar boven toveren voordat je ze kan sluiten ( software dingetje ).

Face id super … snel … en nog niet een keer een mis gehad. Was bang met face id en het feit dat de x voor me ligt op bureau … maar op een of andere manier heb ik er geen issue mee. Dubbel tik om notificaties te zien … of widgets …. dus geen unlock nodig en covered 99% van de gevallen prima op bureau. Notch zie ik niet meer. Ook de grote is perfect … geen bakbeest en maar een fractie groter dan de 6/7. Scherm is super maar het oled is niet indrukwekkend ten opzichte van lcd. Was opvallend vond ik. Het meest heb ik moeten wennen aan de ronde hoeken ipv rechthoekkig scherm. Meer aan moeten wennen dan aan notch en face id samen. Camera …. super. Snelheid … super. Bouw … super. Batterij had ik iets meer van verwacht …. zeker met oled. Gaat wel een stuk langer mee dan mijn 7 maar had nog langer verwacht. Heb wel “rise to wake “ en “ he siri “ aan. Had ik voorheen niet. Dus microfoon staat altijd aan … face id scanned ook 24/7. Dus de oled winst word daar weer verbruikt denk ik.

Erg blij mee en ga hem 2 / 3 jaar met plezier gebruiken. Maar snap je keuze natuurlijk. Met jouw 7 kan je ook makkelijk nog 2 jaar doen.
Ik heb de X nu zo’n anderhalve week en sluit mij daarbij aan. Ik hoef echt die homeknop niet meer terug, het werkt nu allemaal ontzettend intuïtief, met één uitzondering die ik echt als irritant ervaar: als je een app wil sluiten, ga je naar de app-switcher (1 actie) dan moet je de, of ‘een’, app even vasthouden (2e actie), alvorens je deze naar boven kunt swipen (3e actie) om te sluiten. Dit f*cked me nog dagelijks op, want als je niet even de app vasthoudt en al te snel naar boven swiped, zet je de app gewoon weer in stand-by, of hoe je dat ook wilt noemen. Hij is niet gesloten in ieder geval. Storend en onnodig. Hopelijk komt er in de toekomst een aanpassing dat je ervoor kunt kiezen om in de app-switcher direct naar boven te kunnen swipen om te sluiten. Batterijduur… ik ben nog steeds onder de indruk van mijn oude 5S als het gaat om batterijduur… tot 3,5 jaar oud kon ik er anderhalve dag mee doen. Wel opgemerkt dat de laatste 35% altijd exponentieel sneller leeg ging, maar soit… Bij de X heb ik het idee dat deze iets sneller leegloopt, maar anderzijds doet hij dat wellicht wel meer lineair.

En Animoji’s… m’n kinderen zijn er in ieder geval helemaal gek mee haha… : )
@bietje: Wat dacht je van al jaren nog geen ‘close ALL tasks’ optie ?
En wat te denken van een Batterij icon met percentage ipv een swipe steeds. Kan je praten over ruimte maar hoe belangerijk is nou het weergeven van je ontvangst signaal ? Gooi dat dan onder een swipe voor die 2x per jaar dat je dat wilt zien omdat je wellicht geen bereik hebt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).