iPhone X problemen T-Mobile: honderden klanten de dupe

iPhone X
“Maar kun je er ook mee bellen?” Blijkbaar niet.

Het zit Nederlandse iPhone gebruikers ook niet mee. Naast dat je maandelijks een flinke lading geld neerlegt om de nieuwe peperdure speeltjes van Apple te kunnen gebruiken, blijk je er in sommige gevallen niet eens mee te kunnen bellen. RTL Nieuws meldt namelijk dat honderden klanten van T-Mobile met een iPhone X of iPhone 8 (Plus) al maandenlang niet in staat zijn om te bellen.

Pechvogels die willen bellen met hun toestel, merken dat na enkele seconden de verbinding plotseling wegvalt. Volgens T-Mobile is de situatie voor de slachtoffers ‘heel vervelend’. Daaraan voegen ze toe dat ‘slechts’ bij 3 op de 1000 totaal aantal geleverde iPhones dit probleem optreedt.

Het probleem vindt volgens een T-Mobile netwerktechnicus plaats tijdens het bellen, omdat er dan overgeschakeld wordt van 4G naar 3G. De telefoon verliest vervolgens de mobiele verbinding voor enkele seconden tot minuten. Dit probleem treedt vooral op in plaatsen waar het bereik al relatief slecht is.

Ondanks dat het probleem al drie maanden bekend is, hebben zowel T-Mobile als Apple geen échte oplossing. De provider raadt gedupeerde klanten aan om hun toestel in te ruilen voor een nieuwe. Gek genoeg doet het probleem zich niet voor bij de iPhone X en iPhone 8 wanneer deze aangesloten zijn bij Vodafone of KPN.

In de praktijk blijkt het aanvragen van een nieuw toestel echter stukken moeizamer te verlopen dan gewenst. T-Mobile vraagt eerst om de smartphone op te sturen, waardoor je in principe twee weken zonder smartphone zit. Volgens sommigen moet je ook flink aandringen om een vervangend toestel mee te krijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *