Is de emoji-film dan eindelijk het dieptepunt van animatie?

Een screen uit de film die exact deze reacties opwekt
Tot mijn vreugde wordt de film compleet kapot gemaakt door critici.

The Emoji Movie is een film gebaseerd op de poppetjes die we gebruiken in chat-apps als WhatsApp. De film met een al belachelijk concept kwam dit weekend uit en haalt volgens HollywoodReporter net zoveel op als Christopher Nolan’s Dunkirk. Wrijf maar even goed in je ogen… Een film over pratende emoji’s verdient net zoveel als een oorlogsepos van onbeschreven kwaliteit. Absurd, maar gelukkig zijn critici het daar mee eens.

[gv data=”o_nfdzMhmrA”][/gv]

Op de releasedag van beide films (allebei op een vrijdag), verdiende Sony Animated Pictures’ The Emoji Movie zo’n $10 miljoen dollar in Noord-Amerika. Dunkirk verdiende slechts $8 miljoen. Het moet niet gekker worden, toch?

Goede nieuws
Een zilveren randje aan een behoorlijk teleurstellend feit is de wetenschap dat critici The Emoji Movie he-le-maal kapot maken. Zo laat de rating op Rotten Tomatoes zien dat een gemiddelde van 36 reviews een score oplevert van slechts 8%.

Dat is nog niet alles. Op IMDB krijgt de film van regisseur Tony Leondis (die al aardig wat succesvollere animatiefilm-prestaties op zijn CV heeft staan) een kaakdroppende 1.4/10. Zelfs The Room krijgt bijna 3 keer zo’n hoge score. Wil je weten wat de Meta-score van The Emoji Movie is?

9. Jazeker, 9/100.

Hopelijk leert dat de makers en de gigantische sterrencast dat het dieptepunt van animatiefilms is bereikt. Met de huidige overproductie van allerlei nietszeggende animatiefilms stimuleren deze resultaten studio’s hopelijk om beter na te denken over hun beslissingen. Moge er slechts fatsoenlijke animatiefilms geproduceerd worden na de gigantische blunder die The Emoji Movie heet.

4 reacties

  1. >Film over emojis
    What. The. Actual. Fuck?
    Het gaat ook allemaal nergens meer over.

    Maar als ik zo vrij mag zijn: Westerse animatie heeft al zijn dieptepunt bereikt met de meuk wat we vandaag in de bios en zo voorgeschoteld krijgen. Die mooie Disneyfilms van de 90s, de oude cartoons van toen etc. krijgen we niet meer zo mooi gemaakt. We willen die zooi liever zo echt mogelijk, maar geanimeerd, zien.

    Rip westerse animatie 1928 – ergens late 90s.

    Voor animatie van kwaliteit moet je al sinds tijden in Japan zijn. Ondanks de af en toe gaye zooi wat ze daar produceren (een serie over figuurschaatsende mannen met een gaye ondertoon, Japan pls), heb ik de Japanners hoog staan.

  2. Ik denk dat het feit dat de emoji movie meer opleverd dan Dunkirk niks zegt over de films. Maar meer over de toenemende stupiditeit van het filmgaand publiek…

    Plus het is vakantie, dus er zullen meer kids naar Emoji gaan dan naar Dunkirk…

  3. juist dergelijke films leveren veel op.. had wel eens een regisseur interview gezien, die al jaren van die bagger Steven Seagul films maakte (allemaal tussen de 2 en 5 op IMDB, want nog steeds zelfde cheap-ass cliche als toen het ‘nieuw’ was in de jaren 90), en dat dat gewoon de bedoeling is. Maar zij verkopen ook heel veel aan derden die het uitzenden, want kerels kijken het gewoon op een saaie zondagavond.. Net zoiets als John Carter, zeiden ze ook gewoon dat ze strategisch enorm veel marketing hebben gevoerd, en gingen voor een zo groot mogelijke opkomst in de 1e paar dagen (totdat de hele wereld hoort dat het bagger is).. M.a.w. kwaliteit levert helaas niet altijd het meeste op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *