iTunes-gebruiker krijgt twee Apple-engineers over de vloer

iTunes
Een nieuwe, vervelende bug in het toch al vrij vervelende iTunes zorgt ervoor dat bestanden van gebruikers zomaar in rook opgaan. Eén van hen zegt dat het bedrijf als antwoord op zijn problemen even twee engineers naar zijn huis stuurde voor dagenlange tests.

iTunes-gebruiker James Pinkstone schrijft dit op zijn blog. Eerder beschreef hij daar al hoe 122 GB aan muziek plotseling uit zijn verzameling verdween.

Het is een bug die meerdere gebruikers schijnt te treffen, maar zelden zo hard als bij Pinkstone. Bovendien heeft hij het publicitaire voordeel van zijn veel gedeelde blogpost. Die twee factoren zullen er aan bijgedragen hebben dat hij een wat grondigere oplossing kreeg aangereikt dan een gesprekje met de klantenservice en wat vage beloften over een bugfix.

Pinkstone kreeg na de eerste testdag huiswerk mee: hij moest de app net zo gebruiken als anders. Bij hem betekent dit het kopen van nummers in iTunes, het uploaden van zijn eigen mixes uit ProTools, het maken van playlists en het streamen van zijn muziek naar Apple TV.

Helaas kon de fout niet worden herhaald in het bijzijn van de Apple-medewerkers. Op de tweede dag werden data-logs verzameld en werd ‘ieder bewijs van hun aanwezigheid van zijn laptop verwijderd’. Daardoor krijgt dit verhaal een vage geur van broodje aap. Tegelijkertijd zijn meerdere gebruikers de bug tegengekomen en is Pinkstone wel degene die er het eerst over berichtte.

Apple heeft nog niet op het verhaal gereageerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *