Je hebt miljarden jaren nodig om No Man’s Sky uit te spelen

No-Mans-Sky
Als je de ruimte wilt simuleren, dan kun je maar beter flink wat content in je game stoppen. No Man’s Sky lijkt gelukkig aan deze criteria te voldoen.

Ontwikkelaar Hello Games beweert dat deze indrukwekkende nieuwe videogame haast oneindig is. In No Man’s Sky ontdek je als eenzame ruimtereiziger talloze planeten, terwijl je automatisch in verbinding wordt gebracht met andere spelers. Speciale random events moeten je ruimte-avontuur spannend houden.

De mannen van Hello Games hebben natuurlijk niet alles met de hand gemaakt. Een speciale 32-bit computer werkt dag en nacht om het universum van de game uit te breiden, zodat er inmiddels al een reusachtige lading aan content is ontstaan. In een interview beweert de ontwikkelaar dat je destijds vier tot vijfduizend jaar nodig had om alle planeten één seconde te bekijken.

Eindsprint
Onlangs is er een 64-bit computer geactiveerd om een eindsprint in te zetten, zodat het nu al grofweg vijf miljard jaar kost om iedere planeet in de game te bewonderen. No Man’s Sky verschijnt eerst op de PlayStation 4, en zal daarna ook naar de PC komen. Een exacte datum is nog niet bekend, maar laten we hopen dat ze er niet te lang mee wachten. Er valt immers nog genoeg moois te zien en te doen in deze game:

[gv data=”nLtmEjqzg7M”][/gv]

2 reacties

  1. Ben benieuwd. Het ziet er allemaal best goed uit.

    MAARRRR Ik ben benieuwd naar de gameplay. Er moet natuurlijk wel een reden zijn om niet verveeld te raken na 3 dagen.

    En naar hoe uniek de content echt is…. De minecraft generator is bijvoorbeeld erg goed, maar in games als WoW kom je veel exact de zelfde gebouwen/dorpen tegen wat het wat suf maakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *