KLM gaat Whatsappen

KLM
En zo komt het zakenleven de berichtendienst binnen.

Bedrijven doen er alles aan om op een zo goed mogelijke manier service te verlenen. Grote firma’s als KLM, NS en ING zijn actief op allerlei platformen om klanten te woord te staan. Onder ander via Twitter, Facebook, of gewoon ‘ouderwets’ via e-mail of telefoon.

Luchtvaartmaatschappij KLM is het eerste Nederlandse bedrijf dat Whatsapp toevoegt aan deze portfolio. Het bedrijf werkt samen met Whatsapp aan een speciaal account. KLM kun je herkennen aan speciaal groen verificatie-vinkje achter de naam. Alleen jij als gebruiker start het contact. Bedrijven mogen Whatsapp niet gaan gebruiken als reclamezuil.

De communicatie middels Whatsapp zal voor gebruikers minder zakelijk voelen. Men kan ‘append’ vragen stellen over onder andere check-ins, vluchten en boekingen. KLM is naar eigen zeggen de eerste luchtvaartmaatschappij dat customer service biedt middels Whatsapp.

KLM probeert via allerlei wegen de innoveren op het gebied van technologie. Eerder maakte het bedrijf al bekend betalingen middels WeChat Pay te accepteren. Voor ons Nederlanders niet zo relevant, maar voor Chinese klanten is WeChat Pay een veelgebruikt betaalmiddel. (via NRC)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *