KLM tickets nu ook te betalen via Facebook en Twitter

KLM lanceert betalen via social media
Een wereldprimeur voor het van oorsprong oer-Hollandse KLM, want onze nationale luchtvaartmaatschappij is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die het mogelijk maakt om via social media vliegtickets af te rekenen.

Dat KLM wel feeling heeft met social media als Facebook en Twitter was al langer duidelijk. Zo heeft deze luchtvaartmaatschappij een zeer actief webcare team. Ook kunnen klanten al langer via Facebook of Twitter een vlucht boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel reserveren of bijvoorbeeld extra bagage regelen.

Het was tot nu echter nog niet mogelijk om direct via social media te betalen, dat verliep altijd telefonisch. Gelukkig is daar nu verandering in gekomen en kan je gewoon via Facebook of Twitter afrekenen. Hoe dat werkt legt KLM graag uit.

KLM stuurt een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en voldoet de betaling. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de social media service agent van KLM een bericht. Daarna ontvangt de klant de bevestiging van de aankoop.

Bij KLM wert een team van 130 social media service agents die wekelijks 35.000 vragen beantwoorden via Facebook en Twitter. Als je een vlucht boekt met KLM moet je uiteraard wel even een vliegtuig uitzoeken waar WiFi aanwezig is. Dat maakt de vlucht toch net en stuk draaglijker.

KLM betalen via Facebook en Twitter

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *