Land Rover investeert in off-road kaarten, modderpret gegarandeerd

Land Rover
Back to the roots.

Door de ontwikkelingen die Land Rover de afgelopen jaren heeft geïntroduceerd, is de essentie van het merk toch een klein beetje verloren gegaan. Waar de auto’s aanvankelijk bekend stonden als doorgewinterde off-road SUV’s, zijn het tegenwoordig eerder grote, ruime, luxe voertuigen waarvan je er tenminste 15 kan spotten als je in de P.C. Hooftstraat een minuut op je plek blijft staan. Op zich niets slecht, daar het het merk financieel alleen maar goed heeft gedaan, maar wel enigszins zonde. Met een nieuwe investering van de autofabrikant lijken ze echter weer iets van die oorsprong terug in hun richting te willen trekken.

FATMAP

Een grote groep aandeelhouders van Jaguar Land Rover, InMotion Ventures, heeft recentelijk geïnvesteerd in FATMAP. De participatiemaatschappij InMotion Ventures heeft als doel geld te steken in snelgroeiende technologiebedrijven op het gebied van mobiliteit en transport. De organisatie ziet in FATMAP een goede partner, daar het avontuurlijke bedrijf zich richt op het in kaart brengen van de wereld náást het asfalt. Vooral skiërs, wandelaars en mountainbikers hebben er momenteel profijt van.

Nu wordt het niet expliciet vermeldt, maar het is zeker niet ondenkbaar dat FATMAP, door de investering van een organisatie die zo dichtbij Land Rover staat, haar diensten in de komende jaren zal uitbreiden om ook de wagens van Land Rover te voorzien van hoogwaardige, off-road 3D-kaarten. Op die manier zullen de SUV’s die eens zo geroemd werden om hun off-road kwaliteiten, wederom hun weg kunnen vinden op de ongebaande paden.

Nog geen reacties

  1. Jammer dat een dergelijke functie de essentie van LR benadrukt, maar waarschijnlijk weinig gebruikt gaat worden omdat er weinig onverharde wegen zijn in ’t Gooi. Ja, opritten naar villa’s. Die tegenwoordig ook vaak geasfalteerd zijn.

  2. Het idee is niet gek natuurlijk aangezien dat in essentie het doel was van het merk. Off road kunnen gaan met je auto. Ik vraag me alleen heel erg af hoeveel van de LR bezitters dit daadwerkelijk gaat doen. De gemiddelde LR komt niet verder dan de oprit, familie/ vrienden bezoek, en de parkeerplaats rondom grote warenhuizen. Zie je het al voor je met je tonnen kostende auto door een meer, sloot, en rotspad om dan vervolgens ergens in de slijk uit te stappen met je suède schoentjes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *