Louis Vuitton combineert mode weer met tech

Louis-Vuitton-duffelbag-beeldschermen
Wat het nut van deze innovatie is?

Het modelabel Louis Vuitton is al langer bezig om de wereld van haute couture met tech te verbinden. Zo zagen we al een enorm mooie, maar ook ontstellend dure smartwatch gepresenteerd worden. Daarna volgde een set bijpassende oordopjes. Deze oordopjes van een ander merk waren voor de hoofdprijs vooral van een Louis Vuitton logo voorzien. Nu presenteert het exclusieve Franse modehuis een nieuwe mix van mode en tech. Innovatief lijkt het zeker, maar wat het nut ervan is ontgaat me.

Wat dacht je namelijk van een tas met OLED-beeldscherm? Inderdaad, op het evenement ‘Cruise 2020’ werden de eerste prototypes getoond van deze nieuwe ‘stof’. Vuitton toonde 2 modellen: allereerst presenteerde men de duffel bag die voorzien is van 2 flexibele schermen. Beide schermen laten onafhankelijk van elkaar verschillende beelden zien.

Daarnaast presenteerde men een handtas. Deze laat aan beide zijden van de tas 1 flexibel scherm zien. Volgens insiders zou het hier om een touch screen gaan, maar dat is niet bevestigd.
Louis-Vuitton-handtas-beeldscherm

Op deze website van het modemerk kun je de (summiere) presentatie met een filmpje bekijken. Het gaat om zogenoemde prototypes, dus het is nog niet bekend of deze tassen daadwerkelijk in productie komen en wat de prijs dan zal zijn. De reputatie van het merk kennende kun je maar beter direct beginnen met sparen.

Je kunt je overigens wel enige vragen stellen bij dit ontwerp. Allereerst zie ik het nut er niet zo van, anders dan ‘kijk mij eens’. Ook serieuzere vragen zijn nog niet beantwoord. Hoe kan het bijvoorbeeld dat de schermen zo flexibel zijn terwijl de telefoonindustrie daar grote moeite mee heeft? Hoe krasbestendig is het glas bij eventueel stoten? Of zien we hier toevallig de eerste flexibele toepassing van Gorilla Glass? Tot slot kun je jezelf natuurlijk de vraag stellen hoe waterdicht deze oplossing is.

Voorlopig dus in ieder geval een ontwikkeling om met veel belangstelling te volgen.

2 reacties

  1. ‘kijk mij eens’
    Dat is toch bij vrijwel elk modemerk zo?
    Op zeer unieke designs (persoonlijke smaak nog steeds) En de (Semi) professionele markten na: Waarom zou je 50,- of meer aan een normale T-shirt voor dagelijks gebruik spenderen?

    • Goedenavond Lolindir,

      Dat ben ik op zich wel met je eens. Wanneer je bijvoorbeeld de oordopjes neemt dan heb je er zelf profijt van. Je kunt dan kiezen voor een setje ‘Ali’ (voor de zekerheid AliExpress) van 20 of een setje ‘Louis’ van 900. Hoe je zelf kunt genieten van de schermen terwijl je de tas draagt is me even een raadsel. Dat was de nuance waar ik op doelde.

      Fijne avond!

      Robert

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *