IKEA-reclamebord maakt maximaal gebruik van ruimte

Overdag valt er alleen geen zak van te lezen
Hoe prop je 27 vierkante meter aan tekst op 9 vierkante meter aan bord? Laat dat maar aan IKEA over, met wat interessant gebruik van licht en kleur.

Veel mensen hebben het probleem dat ze veel kwijt willen op weinig ruimte. De Zweedse meubelgigant biedt daarvoor allerlei oplossingen, maar moest toch hun gehaktballen Swedish Meat-Brains pijnigen over dit kleine uithangbordje. Hun oplossing is even elegant als low-tech: Via RGB-lampen steeds een verschillende tekst leesbaar maken.

Zoals je in onderstaande video kan zien laat het bord steeds een andere boodschap zien afhankelijk van welke lamp er aan staat. Elke paar seconden wisselen de lampen en kan de volgende regel van de tekst gelezen worden. “Doe het zoals dit reclamebord” is er in het groen, gevolgd door “Maak slim gebruik van de ruimte” en “met opruimoplossingen van IKEA”.

Dit is een mooi voorbeeld van het aloude affiche nieuw leven in blazen met techniek. Eerder zagen we al gratis wifi in ruil voor reclames in een bushokje, en Duitsers die de ruiten van treinen laten praten tegen je.

[gv data=”DzmTv3DruQ4″][/gv]

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *