Makers van de Hyperloop richten zich op vrachtvervoer

Hyperloop
Want het gaat nog lastig worden om ook mensen te transporteren.

De door Elon Musk bedachte Hyperloop is nog steeds in ontwikkeling. Niet door Elon zelf, die heeft vanaf het begin meteen aangegeven dat hij daar te weinig tijd voor heeft, aangezien hij als CEO van Tesla en SpaceX al 80 uur per week maakt. Daarom werd Hyperloop Transportation Technologies in het leven geroepen om de ontwikkeling op zich te nemen. Recent werd nog bekend gemaakt dat er een testopstelling zou worden gebouwd.

In een uitgebreid artikel van Forbes lezen we dat de Hyperloop na zijn realisatie echter geen passagiers zal vervoeren. Op het eerste Hyperloop-traject, tussen Los Angeles en San Francisco, zal eerst alleen vracht worden vervoerd. Het bleek onmogelijk om de buizen van de Hyperloop in de buurt van steden te kunnen bouwen. Regeltjes gooiden roet in het eten. Het beste dat ze kunnen bereiken is dat de Hyperloop op een uur reizen van een stad wordt gebouwd.

Er zal daarom vooral worden ingezet op het vervoeren van vracht, waarbij het nog maar de vraag is of er ooit mensen met een snelheid van +1000 km/u door de buis worden getransporteerd.

Makers van de Hyperloop richten zich op vrachtvervoer

Hoe werk de Hyperloop?

De Hyperloop is een buis van staal waarin ‘pods’ van aluminium worden getransporteerd. Het ziet eruit als een soort shotgun op anabolen: twee enorme pijpen die om de 50 tot 100 meter ondersteund worden door een pilaar. De wagons zweven op luchtkussens, gegenereerd door een elektromotor aan boord. In de Hyperloop kan een snelheid van 1.280 km/u worden bereikt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *