Marc de Vries (Hyves) wordt directeur Twitter Nederland

Marc de Vries
Marc de Vries, General Manager TMG Online Media (ex-Hyves), mag vanaf 1 augustus directeur spelen. Hij zal in Nederland het lokale Twitter-filiaal op gaan zetten.

Dat bevestigt Twitter vanuit Londen aan Emerce. De Vries zal deze zomer beginnen, zijn primaire taak wordt omschreven met: ‘Merken helpen hun effectiviteit op het platform te maximaliseren’. In de praktijk mag hij hij dan om tafel met alle grote merken in/uit Nederland, maar niet voordat hij een tafel heeft gekocht. Er is namelijk nog geen officieel kantoor, de bedoeling is dat dat voor eind september wordt gevonden. De Europese leiding in Londen streeft om in het tweede en derde kwartaal van 2013 drie nieuwe kantoren in Europa te openen.

Twitter was afgelopen dagen positief in het nieuws, aangezien men niet meewerkt aan het spionageprogramma van de VS. Over de keuze voor Nederland liet Twitter weten: “De penetratie van gebruikers hier is hoog, evenals het mobiele internetgebruik. Nederland is ook het land waar Twitter als second screen naast televisie is verzonnen en naar het buitenland is uitgerold. Via het format van The Voice of Holland.

Marc de Vries was in 1997 de mede-oprichter van Monsterboard.nl en 10 jaar later begon hij als COO bij Hyves. In maart 2008 werd hij CEO van Hyves, waarna TMG (De Telegraaf) het bedrijf in november 2010 overnam. Sinds oktober 2012 is hij General Manager TMG Online Media. Marc volgen? Check twitter.com/marcdevries!

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *