McDonald’s digitaliseert jouw bestellingen

mcdonald-s-mc-drive-technologie
Twee McBot en 3 Big data alstublieft klinkt binnenkort niet gek meer.

We konden recent al melden dat er stiekem allerlei digitalisering gaande was bij McDonald’s. Nu blijkt dat dit het begin van een nieuwe weg is voor de hamburgergigant.

Het bedrijf maakte namelijk bekend dat zij McD Tech Labs hebben opgericht. Deze nieuwe groep, die onder de Global Technology divisie gaat vallen, gaat zich bezighouden met innovatieve technologie de het bestelproces zal optimaliseren. Na dit stukje managementjargon is het tijd om even de mond te spoelen. In goed Nederlands gaat McDonald’s dus bekijken hoe men jou met behulp van technologie nog meer Mcfastfood kan laten bestellen terwijl men daarvoor door digitalisering minder kosten voor hoeft te maken.

Van beide takken van ‘optimalisatie’ kan McDonald’s een recent voorbeeld geven. Zo maakte men tegelijk bekend dat men gebruik gaat maken van kunstmatige intelligentie in de McDrive. In plaats van ambitieuze studenten die per dag zo’n 1.000 keer ‘Welkom bij McDonald’s, mag ik bestelling alstublieft’ laten klinken wordt dit straks gedaan door een computer. Toch vreemd dat je met wat Bits en Bytes in discussie mag over de favoriete topping van jouw McFlurry. Overigens wil McDonald’s de technologie in de toekomst breder inzetten, zoals bijvoorbeeld in kiosken en bij mobiele bestelprocessen, zoals voor het bezorgen. Dit in combinatie met de investering in Plexure, die de nieuwe App aan het maken is geeft een beeld van de toekomst.

Aan de andere kant wil men natuurlijk ook dat je zo veel mogelijk bestelt niets vergeet tijdens jouw bestelling. Daarom heeft men een ander bedrijf gekocht. Dynamic Yield is sinds april voor McDonald’s bezig om menusuggesties te doen op basis van externe factoren, zoals bijvoorbeeld het weer, drukte op de weg of het tijdstip van de dag.

We zijn benieuwd welke technische hoogstandjes er nog meer te verwachten zijn. Het hele persbericht kun je hier lezen.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *