Meerkat doet het helemaal anders, wordt sociaal netwerk

Meerkat
Succes daarmee.

Het is nog niet eens een jaar geleden dat Meerkat begon met zijn livestream-naar-twitter-dienst, maar daar stopt het nu alweer mee. In plaats daarvan gaat het de, eh, merknaam die het heeft opgebouwd gebruiken voor iets ‘nieuws’: een social media-platform. CEO Ben Rubin geeft namelijk toe dat Meerkat, dat als eerste zo’n dienst aanbood, op dit moment verliest van Periscope, Facebook Live en andere streamingdiensten die al snel op de innovatie inhaakten.

Wat het nieuwe platform gaat inhouden blijft nog een beetje abstract. Rubin heeft het over een dienst waarbij ‘alles draait om video en iedereen altijd live is’. Veel meer wil hij er niet over kwijt. Het is ook niet helemaal duidelijk of Meerkat met de nieuwe richting met Periscope denkt te kunnen concurreren, of dat het zo’n totaal andere service wordt dat de huidige concurrenten straks geen concurrenten meer zijn.

Meerkat startte in maart 2015, vlak voor het Amerikaanse popfestival SXSW. Binnen no-time wist het bedrijf 12 miljoen dollar op te halen. De piek in het aantal gebruikers lag in mei van dat jaar op ongeveer 100.000.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *