Met Google’s ‘Buy-buttons’ ga je nóg meer kopen

Google Shopping
Zoekmachine vindt nieuwe manieren om je zakken leeg te schudden…

Google heeft weer iets nieuws bedacht: ‘Buy-buttons’, waarmee je zoekresultaten veranderen in een webwinkel. Dit is hoe het werkt: met een klik op de bekende ‘gesponsorde resultaten’ kom je op een speciale pagina -van Google, niet van de webwinkel– waar je het gewenste product kunt kiezen en direct afrekent. Bovendien kun je je creditcardinformatie opslaan om de volgende keer nóg sneller (en impulsiever) te kopen. In eerste instantie worden de buy-buttons alleen getest in (een klein deel van de) mobiele zoekresultaten.

Niet alle webwinkels zijn enthousiast over het systeem. Zo is er kritiek op het feit dat Google nu de klantinformatie bewaart en dat klanten niet meer de webwinkel bezoeken, waar ze eventueel nog andere produkten zouden kunnen kopen. Google reageert hierop door klanten de mogelijkheid te bieden hun informatie te delen met de winkels. Bovendien zouden ook vergelijkbare produkten op de Google-shoppagina’s moeten worden getoond.

Google heeft al een partner gevonden voor de eerste tests: het Amerikaanse warenhuis Macy’s.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *