Met HairWorks 1.1 zien haren er realistischer uit dan ooit

Met HairWorks 1.1 zien haren er realistischer uit dan ooit
Goed nieuws voor Princess Peach.

Computeranimaties worden ieder jaar realistischer, want uiteraard fantastisch nieuws is voor de gamewereld. Echter, op het gebied van haar valt soms nog wel het één en ander aan te merken. Vooral omdat het nergens op lijkt. Een haarbos nabootsen is immers extreem moeilijk.

Hardwaregigant Nvidia laat met deze video zien hoe realistisch het kan worden met hun Hairworks 1.1 engine. In deze bos zouden zo’n 500.000 haartjes live worden gerenderd, waardoor het geheel realistischer overkomt dan bij de concurrentie. Nvidia zegt daarover:

“Door de vernieuwde interface kunnen de artiesten makkelijker veranderingen doorvoeren, en meerder aspecten tegelijkertijd renderen, zoals het golven, dansen of stuiteren van het haar.”

Wanneer er andere grafische effecten aan een game worden toegevoegd zal de grafische kwaliteit ongetwijfeld afnemen, maar dat neemt niet weg dat de toekomst voor extreem realistische personages er goed uitziet.

[gv data=”hVQax6olpUQ”][/gv]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *