Met Pokémon Go vang je monsters in je eigen straat

Pokemon go gameplay
Het is alweer een dikke vijftien jaar geleden dat Nederland -en dan natuurlijk voornamelijk de kids- volledig in de ban raakten van Pokémon, een hype die voor veel ouders zo goed als onbegrijpelijk moet zijn geweest. Een nieuwe game maakt het nu mogelijk de pocketmonsters te vangen in je eigen leefomgeving via Augmented Reality.

Pokémon Go is een game voor de smartphone die gebruik maakt van een bijbehorende wearable en Augmented Reality. Het is een samenwerking tussen Niantic Labs, een Google-project verantwoordelijk voor de AR-game Ingress, en de Pokémon Company, verantwoordelijk voor hyperactief geschreeuw over schattige monstertjes en een tsunami aan huil- en zeurbuien rond de feestdagen.

De wearable is een Bluetooth-apparaatje, geproduceerd door Nintendo. Je koppelt hem aan een Android- of iOS-device en de wearable flitst en vibreert als er iets gebeurt in de omgeving:

Pokemon Go Wearable

Het is de bedoeling dat je Pokémon gaat vangen bij jou in de buurt, die je vervolgens onderling kunt ruilen. Om Pokémaster te worden is het uiteraard verplicht ze allemaal te vangen. Ook kun je deelnemen aan grootschalige multiplayer-battles. De game is voorzien van 3D-graphics. Wanneer hij uitkomt is op het moment van schrijven onbekend, maar reken op 2016.

Bekijk de demo:

[gv data=”2sj2iQyBTQs”][/gv]

En hier een alternatieve kijk op het fenomeen Pokémon:

[gv data=”XeoB1voCit4″][/gv]

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *