Microsoft verkoopt Tomb Raider met levend billboard

Tomb Raider Billboard
Zo kun je ook een game promoten.

De bedragen die gemoeid zijn met de productie en verkoop van blockbuster games worden hoger en hoger en in gelijk tempo worden de pr-campagnes die om de aandacht van de consument schreeuwen steeds waanzinniger. Voor de promotie van de nieuwste Tomb Raider-game voor de Xbox One bedacht Microsoft een Hunger Games-achtige uitputtingsslag waarbij acht mensen 24 uur lang aan een billboard zaten vastgeplakt. Op een speciale site is meer te zien en te lezen over de stunt, hoewel een en ander bewust nogal vaag lijkt gehouden. Zo is er een ‘contest’ van 8 vloggers die moeten overleven in Siberië, als voorbereiding (?) op de billboard-stunt:

[gv data=”z6YI_Q6MtP0″][/gv]

Op de site kon je tijdens de stunt ook meebeslissen over de weersomstandigheden waaraan de deelnemers werden blootgesteld en sneeuwkanonnen op hen richten. Het slaat allemaal als een lul op een drumstel, maar vet is het wel.

Hoe de deelnemers zijn gekozen is niet helemaal duidelijk, maar helemaal willekeurig zal het niet zijn. Eén van hen is namelijk Jade Jolie, een bekende streamer op Twitch. Dit is haar kanaal en dit is een foto van haar verkleed als Lara Croft:

Lara Croft Jolie

Helaas werd ze al snel door de medische staf van het bord gehaald met onderkoelingsverschijnselen. Maar misschien vindt ze dat niet eens zo erg, want de prijs voor de winnaar (=wie het langst bleef staan) was namelijk ‘een reis geïnspireerd op Tomb Raider’. Als je net uren in de kou op een billboard hebt gestaan terwijl je in je gezicht werd geschoten met een sneeuwkanon én je een paar weken eerder allemaal Tomb Raider-achtige stunts hebt lopen doen in Siberië, dan is een Tomb Raider-reis misschien wel het laatste waar je op zit te wachten. Dan ga je waarschijnlijk liever naar de Turkse rivièra ofzo.

Winnaar werd de 28-jarige Adam Carr. Naar verluidt schreeuwde hij na zijn winst meerdere keren ‘Are you not entertained?’.

Deze stunt heeft mij er in ieder geval van overtuigd dat de nieuwe Tomb Raider absoluut aangeschaft moet worden.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *