Microsoft maakt weg vrij voor extra GPU in Xbox One

Microsoft maakt weg vrij voor extra GPU in Xbox One
Doordat Microsoft meer bandbreedte beschikbaar maakt in de GPU van de XBox One dev kits zouden wij straks mooiere spellen kunnen spelen.

De GPU is namelijk verantwoordelijk voor het grafische aspect van een spel. Hoe deze extra bandbreedte zich straks vertaalt naar games is niet duidelijk. De developers staan namelijk vrij om te kiezen waar ze de extra GPU kracht voor gaan gebruiken.

De verwachting is wel dat er meer games komen die in 60fps en op 1080p gespeeld gaan kunnen worden. Microsoft heeft dan ook een nieuwe SDK (software development kit) ontwikkeld waarmee de ontwikkelaars aan de slag kunnen. De extra GPU was gereserveerd voor de Kinect, maar is nu dus door Microsoft vrij gegeven om te kunnen gebruiken in games.

Wat dat betekent voor de toekomst van de Kinect is niet duidelijk. Wel werd al eerder bekend dat de Xbox One ook zonder Kinect leverbaar zal zijn in de toekomst. De nieuwe XBox One dev kits en SDK zullen deze maand beschikbaar komen. Ik verwacht dan ook dat wij als gamers hier veel later pas profijt van zullen hebben.

Nog geen reacties

  1. De titel (en een stukje in de tekst) is niet zo goed geformuleerd. Een GPU is een Graphics Processing Unit. Extra GPU zou dan een tweede grafische processor betekenen, wat hier het geval helemaal niet is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *